primarni oddily Re: Jadro - moduly

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Únor 15 03:33:31 CET 2001

On Thu, 15 Feb 2001, Martin Trtúšek wrote:

> Musim se zastat predchoziho pisatele. Mam prakticke zkusenosti: MSDOS i W98
> (a Linux samozrejme taky :-))) umi pracovat minimalne se dvema primarnima
> partisnama na jednom HDD. Faktem je ze jsem je nevytvarel fdiskem ale
> Ranishem (via XOSL), format uz vsak byl provaden v DOSu.

A skutečně to byly 2 primary ? Z obouch šel zavést OS MSDOS?
Dost pochybuji. A jak poznal MSDOS co je C: a co D: když jsou podle vás
obě primary.

> Vysvetleni a mozna rada pro novacky (aby to nebylo tak OT):
> Mam totiz v complu dva HDD, na obou je prvni primary FAT32, a na druhem z
> nich je jeste extended partisna pod FAT32. Cili v Bilovych systemech
> pismenko E:. No a kdyz jsem si instaloval Linux na ten prvni HDD, tak
> DiskDruid automaticky vytvoril swap a ext2 Linuxu jako extended, no a tupe
> Wokna tuto partisnu (i kdyz byla NonDos) oznacily pismenkem E: a z puvodni

A zase co je toto za nesmysl ?
Windows ani MSDOS nevidí oddíly swap a ext2 z linuxu, neměl jste to
nainstalováno na FATce ?
Dokonce ani fdisk (z w95osr2) nevidí logické oddíly vytvořené linuxem v
extended a tim pádem nejde extended smazat.

> E: bylo naraz F:. Nez reinstalovat vsechny aplikace Woken puvodne na E:,
> radsi jsem smazal extended Linuxu a znovu ho nainstaloval tentokrat na
> primary. A protoze jsou NonDos, tak si jich uz Wokna a ani MSDOS nevsimaji.

Ano linux muže mít několik primary a zde je pravě to že win tu druhou
primary nevidí - takže co je pravda protiřečíte si. Nejdříve tvrdíte že
win vidí obě primary na jednom HD a v zápětí tvrdíte že ne.

> Je ale treba mit na pameti, ze primary partisen muze byt pouze 4, a pokud je
> na disku extended, tak to automaticky jednu primary zabere.
>
> Martin Trtusek

Výpis linuxového fdisku - oddíly hda7,8,9 win vůbec nevidí:

Disk /dev/hda: hlav: 255, sektorů: 63, cylindrů: 2490
Jednotky = cylindry po 16065 * 512 bajtech
 Zařízení Boot    Začátek     Konec  Bloky    Id  Systém
/dev/hda1   *         1       255   2048256    b  Win95 FAT32
/dev/hda2           256      2490  17952637+   f  Win95 Ext'd (LBA)
/dev/hda5           256       510   2048256    b  Win95 FAT32
/dev/hda6           511       765   2048256    b  Win95 FAT32
/dev/hda7           766       767     16033+  83  Linux
/dev/hda8           768       776     72261   82  Linux swap
/dev/hda9           777      2490  13767673+  83  Linux

Vypis dosovského fdisku:

                     Zobrazit informace o oddílech

Aktuální jednotka pevného disku: 1

Oddíl       Stav     Typ   Jmenovka svazku  MB   Systém  Využití
 C: 1         A    PRI DOS   WINDOWS       2000   FAT32      10%
    2              EXT DOS                17532              90%

Na disku je celkem 19532 MB místa

....skráceno....

                   Zobrazit informace o logické jednotce DOS

Jednotka Jmén. svazku  Mbajtů  Systém  Využití
D:       DISK_D        2000    FAT32       11%
E:       DISK_E        2000    FAT32       11%

   Celková velikost rozšířeného oddílu je 17532 MB (1 MB = 1 048 576 bajtů)

   Stiskem Esc pokračujte

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

---
Zkontrolován antivirovým programem moje oko v1.0 (c)2000.
Mail obsahuje virus.