primarni oddily Re: Jadro - moduly

Martin Trtúšek trtusek na volny.cz
Čtvrtek Únor 15 22:19:09 CET 2001

>From: Petr Šobáň [mailto:soban na centrum.cz]

W98

> A skutečně to byly 2 primary ? Z obouch šel zavést OS MSDOS?

Byly. Jestli z obou sel zavest DOS nevim (nezkousel jsem, ale myslim ze se
zpusobem naznacenym dale by to slo). Prvni byla FAT32 s instalovanymi W98,
druhou jsem mel naformatovanu na FAT16 a slouzila pouze pro docasne ukladani
dat. Na druhem disku byl na primari partisne DOS (verze DOSu z W98). Ten
jsem zavadel pomoci XOSL s vnucenou aktivaci partisny, Fix FAT drive number
a swapem disku. Extended partisna druheho disku slouzila pro aplikace W98.
Po zavedeni W98 byly jednotky pridelene nasledovne (disk uz je v jinem
complu, nemohu slouzit vypisy z fdisk):
C:	prvni primary na prvnim HDD
D:	prvni primary na druhem HDD
E:	extended na druhem HDD
F:	druha primary na prvnim HDD
Po zavedeni DOSu z druheho HDD:
C:	prvni primary na druhem HDD
D:	prvni primary na prvnim HDD
E:	extended na druhem HDD
F:	druha primary na prvnim HDD

> A zase co je toto za nesmysl ?

Nevim co je to za nesmysl. Proste byla primary s FAT32 (C:) a pak secondary
a na ni oddil swap Linuxu a ext2 jako /. No a W98 proste tuto secondary
partisnu i kdyz nesla nonDOS disky oznacily nasledujicim pismenkem v rade (v
mem pripade velmi nevhodnym E:). Pri pokusu o pristup na tento disk
zahlasily neco o nenaformatovanem disku ci porusenem file systemu (uz si
nepamatuju presne). A nedaly si rict ani pomoci prikazu SUBST.

> Windows ani MSDOS nevidí oddíly swap a ext2 z linuxu, neměl jste to
> nainstalováno na FATce ?

Ne, viz vyse.

> Ano linux muže mít několik primary a zde je pravě to že win tu druhou
> primary nevidí - takže co je pravda protiřečíte si. Nejdříve tvrdíte že
> win vidí obě primary na jednom HD a v zápětí tvrdíte že ne.

Uteklo Vam, ze tentokrat jsou to nonDOS primary (jedna swap, druhá ext2),
predtim to bylo formatovano na FAT16.

Martin Trtusek