OT: primarni oddily vs. Dos a Win

David Kuzela david na kuzela.cz
Čtvrtek Únor 15 07:50:59 CET 2001

Petr Šobáň pise:

> A to jste četl kde?
> Dělal jste vůbec s MSDOSEm ?

Muzu potvrdit, funguje to, nedavno jsem to zkousel -- nejdriv jsem pri
bootovani DOSu Windowsovou partisnu skryval (a opacne), pak jsem z
bootovaciho menu vyhodil vsechna hide() [viz info grub :-)] a ono to
funguje, staci nastavit partisnu, z niz se ma bootovat jako aktivni
[makeactive()].

> A tak mě vysvětlete jak v MS-DOS 6.20 na primarním oddíle na prvním disku
> se dostanu na druhý primární oddíl na prvním disku ha!

Nejsem si jisty jestli Dos (ten pocitac ted nemam po ruce a navic myslim,
ze Windowsova partisna byla fat32), ale Winy videli Dosovou primary partisnu.

> fdiskem jdou vytvorit klidně 2 primární oddíly, ale pouze jeden je aktivní
> a je vidět a druhý není.

Viz vyse aktivni a skryta partisna neni totez (mozna pro Dosovy fdisk).

> Ano možná by to šlo když použijete nějaký nespolehlyvý program třetích
> stran a dáte ho do dosu, ale proč bych si měl prčit msdos, když to jde
> udělat vhodnou volbou oddílů na disku.

Nevim, cemu rikate nespolehlive, s GNU programy jsem nikdy probelmy
nemel :-)

--
                                                David Kužela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-