OT: primarni oddily

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Čtvrtek Únor 15 21:19:07 CET 2001

On Thu, 15 Feb 2001, Petr Šobáň wrote:

> Takže program třetí strany.
>
> Čili to shrnu:
>
> MSDOS a WIN neumí udělat dva primární oddíly které by byly vidět naráz.
> Pokud ale oddíly vytvoříme jiným programem třetí strany ( třeba Linux )
> jdou udělat dva primární oddíly které MSDOS vidí obě.
>
> Je to tak správně ?
>
> Takže to skusím, mám 486ku s linuxem a mám tam i ten starý disk 120M a
> skusím tam tedy linuxem udělat 2 primární oddíly a nainstalovat
> MS-DOS 6.20 a dám potom vědět.
>
> PS. Jak přesne jste ty oddíly vytvářel - popis ?

Teď jsem to skoušel a jsem z toho blbý.

V Linuxu jsem připojil disk na hdc a fdiskem - linuxovým vytvořil:

Disk /dev/hdc: hlav: 15, sektorů: 17, cylindrů: 1001
Jednotky = cylindry po 255 * 512 bajtech
 Zařízení Boot    Začátek     Konec  Bloky    Id  Systém
/dev/hdc1   *         1       500     63741+   6  FAT16
/dev/hdc2           501      1001     63877+   6  FAT16

Potom spustil MS-DOS 6.20 a provedl format c: a msdos naformátoval celý disk,
pokud jsem zadal formát d: tak to dělalo jako že formátuje a zahlásilo to na
konci chybu.
A disk se chová jako kdyby tam byl pouze jeden oddíl c: s celou kapacitou disku
přitom i fdisk z msdosu ukáže 2 primary oddíly, ale pro formát a práci se to
chová jako jedna.

Můžete mi to vysvětlit ?

PS. Samozřejmě jsem disk nezaplnil celý takže nevím co to udělá pokud se
začne zapisovat na druhý oddíl.

|            Ostrava                     |
|    e-mail Petr.Soban na ova.inecnet.cz    |
|           soban na centrum.cz             |

---
Zkontrolován antivirovým programem moje oko v1.0 (c)2000.
Mail obsahuje virus.