Trideni podle nls_iso8859-2 ve StarOffice 5.2 aneb jak

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pátek Únor 16 08:25:49 CET 2001

<JamesK na seznam.cz> wrote:
> doufam, ze pisu do spravne skupiny.V pripade,ze ne,nehazejte prosim hned
> kamenem a doporucte radeji jine newsy.Mam takovy problem.Protoze nam (mne
> s kolegou) nevyhovuje standardni fce v c/c++ strcmp k porovnavani retezcu
> pro ceskou abecedu (testy ukazaly,ze znaky ceske abc radi az za pismena
> abecedy anglicke),rozhodli jsme se,ze napiseme vlastni.Fce nyni umi
> win1250,dosovou 852 a potrebujeme minimalne jeste iso8859-2 pro linux
> potazmo unix.

Pro trideni podle narodnich zvyklosti je potreba pouzivat strcol nebo
strxfrm+strcmp. Ale na linuxovych systemech to asi to funguje pouze
s glibc (ktera se v drtive vetsine **soucasnych** distribuci pouziva).

Podivejte se na http://www.penguin.cz/czech-howto/Czech-HOWTO-11.html.

Jinak dokazat tridit v jednom kodovani a nedokazat v jinem, kdyz jsou
k dispozici prevodni tabulky, je docela divne.

> Konzultoval jsem toto jiz s jednim znamym-doporucil zdrojak nls_iso8859-
> 2.c.
> Tento souburek podle meho nazoru ovsem neobsahuje trideni jako takove,ale
> pouze znaky podle toho,jak jdou za sebou v tabulce.Jak tedy tridit?Napadlo
> nas,ze naucime tridit podle nls_iso8859-2 StarOffice 5.2, vysledek
> vyexportujeme a zabudujeme do fce.Otazka ovsem je,jak vnutit
> nls_iso8859-2.o StarOffice? Modul by se pravdepodobne mel vnutit
> jadru,nebo ne?A pokud ano, tak jak?A pokud ne,jak postupovat?Nejake
> napady?

Spatne jadro, ktere se zabyva tridenim. Pokud StarOffice pouziva korektne
locales (i pro trideni), melo by stacit prepnout na ceske.

Ceske trideni je mnohem pomalejsi nez strcmp.

                                                                S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229