fdisk

Petr Kubicek kubicek na aspi.cz
Pátek Únor 16 11:46:39 CET 2001

> Ja som ext2 a swap prerabal PM3-kou doma na P120, 32MB RAM a 2GB
> HDD(Quantum). Cez PM5 som zatial prerabal iba v robote windowsi.

Jedna vazne nevazne minena rada. Nejvice se mi osvedcilo dd
v kombinaci s heck. Postup je asi takovy.
dd if=/dev/hda of=disklog bs=512 count =1 (pripadne skip=xxxxxx pro
extended partitions). heck disklog, upravite partition table entry
pripadne zavadeci zaznam. Po ukonceni vylepseni udelate
dd if=disklog of=/dev/hda bs=512 count=1. Pro disky vetsi nez 2GB
potrebuje 64 bit ukazatele pro praci se souboty, konkretne truncate64
na zapis. Takhle si postupne opravite zacatky vsech extended partitions.
Pokud jsou ztracene celkem spolehlive je prozradi 55 AA na konci sektoru.
Jinak davate umisteni podle odkazu v predchozi tabulce. Tak rozdeleni disku
je opet na svete a muzete se pustit stejnym postupem do uprav FS, pokud jeste
zbyl nejaky moral. Pri tomto postupu bezpecne vite, co zapisete na disk a
obejdete se bez utilit, ktere mohou zlobit. Nebo radej ten fdisk?

Petr Kubicek