fdisk

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Pondělí Únor 19 06:14:12 CET 2001

> Baze, me se stalo s PM5, ze mi zmenil geometrii disku. Nevim, jak to
> udelal,
> ale ted se mi hlasi LBA jako 240 hlav a tohle nerozdejchaly zase Windousy.
> Linux si z toho zas tak moc nedelal, ale Win sly do kytek. Musel jsem
> Vsechny
> partisny zrusit, pomoci Win fdisku vytvorit vfat partisnu, tu pak
> naformatovat
> a pak dodelat ostatni. Dobra libustka. Od te doby nic jineho nez PM
> nepouzivam.
> ;-)
>
> Libor Chocholaty

Presne tohle me potkalo minuly tyden, potom co jsem v PM5 menil jednu win
partition z FAT32 na FAT. Prestala souhlasit fyzicka a logicka geometrie
disku, jak zahlasil fdisk v linuxu. Windowsy si uz ani neskrtly, majitel PC
hledal legalne drzenou zbran, protoze tam mel celou firemni agendu a mesic
pred danovym priznanim. Disk jsem pripojil do sveho PC s linuxem, ktery si s
geometrii nelamal hlavu a disk si nechal primountovat. Nasosal jsem z nej
alespon data.
Pak jsem si vzpomel na program gpart, o kterem se tady v konferenci mluvilo
jen v dobrem a pouzil jej (dekuji Marianu Cigasovi mailto:hw1 na aurus.sk ,
ktery me jej pohotove poslal). A oprava se podarila na prvi pokus.
Na PQMagic jsem ale proto nezanevrel, jeho uzitne vlastnosti stale prevazuji
(a zvlast, kdyz linux se svymi prostredky dokaze napravit skody, ktere
napacha ;-)

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz