OT: pravni aspekty LINUXU

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Úterý Únor 20 11:12:57 CET 2001

Michal.Vymazal na deltax.cz writes:

> Jinak, v te debate o autorskych pravech mi neco chybelo (a zastupce
> Mironetu mi odpovedel velmi nepresne). Jde o mezinarodni pravo. Mam za to,
> ze Bernska umluva rika, ze v pripade poruseni autorskych prav se pripad
> posuzuje podle pravniho radu te zeme, ze ktere pochazi autor (tedy ten,
> jehoz prava byla porusena). Ceska republika je signatarem Bernske umluvy.
> Takze pokud, nekdo porusi napr. GPL, ktere udelil nekdo v Americe, pak se
> pripad posuzuje podle pravniho modelu USA (jisteze podle zakonu toho,
> ktereho statu Unie). Takze, cely ten pripad s monopolnim spravcem prav ke

Myslim, ze ten pravnik odpovedel pomerne presne: Pokud dojde k
poruseni ustanoveni, ktera jsou zakotvena ve smlouve, tak se takove
poruseni posuzuje podle zakonu zeme, ve ktere k poruseni
doslo. Tzn. napr. microsoft si u nas nemuze dat zarucni lhutu na svuj
soft treba tech 90 dni, ktere ma napsane v EULA, ale musi mit prave
min. pul roku, takze takova cast smlouvy je neplatna.

Brno, Czech Republic