OT: pravni aspekty LINUXU

Martin.Chaloupka na bbdo-interone.de Martin.Chaloupka na bbdo-interone.de
Úterý Únor 20 13:59:43 CET 2001

> Ja sice nejsem pravnik, ale pokud si dobre vzpominam, tak v prvnim
Tez nejsem pravnik, ale tohle neni ani tak otazka pro pravnika jako
spis pro patentoveho pravnika (a to je docela rozdil).

> pripade se jedna o registrovanou znamku v jine oblasti, coz se
> nevylucuje.
A navic se k ni vaze urcite logo. Pokud bych se rozhodl si
zaregistrovat tez znacku TeX, pak pokud pouziji jiny typ pisma,
barvu, sklon atd, pak mohu tuto znacku pouzit pro jiny typ sluzeb
(napr. prodej bananu nebo...). V pripade, ze by se prokazalo, ze
doslo ke kolizi napr. loga, pak by mohly, ale nemusely zacit
soudni tahanice (nemyslim, ze by melo smysl honit nekoho kvuli
prodeji textilu, ze kazi dobre jmeno TeXu...).

V druhem pripade by zase mela platit mezinarodni
> registrace, co ma Linus Torvalds.
To je zapeklitejsi otazka a mam pocit, ze tady asi problem vznikl.
Nevim, od kdy ma zaregistrovanou znacku Linus, ale u ceske
registrace neni logo (prvni "nevyhoda") a navic to koliduje i v oblasti
pusobnosti. Muj nazor je, ze pripadny soud by cesky vlastnik teto
znacky prohral, ale to je muj soukromy nazor a nelze jej vubec brat
v potaz.

> Ovsem berte me s rezervou :-).
Me ne :-))))

> S pozdravem,