pomalost LINUXU

Úterý Únor 20 16:10:14 CET 2001

"MarCz" <marcz na seznam.cz> writes:

> Proc v Linuxu veskere operace v grafickem prostredi /Xfree/ trvaji
> 10x tak dlouho jak ve Windows ?

Teoreticky by takhle vyrazneho spomaleni slo dosahnout pouzitim
neakcelerovaneho X-serveru. V praxi spis jde o nedostatek RAM - system
swapuje a skoro vse se zpomali.

> Proc StarOffice nabiha 2 minuty ?

Zrejme dochazi ke swapovani, SO 5.2 ma relativne velke pametove
naroky. Me nabiha za mene nez 5s (pri opakovanem spusteni), ale ja mam
512 MiB RAM a 550 MHz PIII.

> Kde najdu rychly textovy editor s moznosti nastaveni stranky na
> format A5 a libovolnymi okraji

Napr. KWord (soucast KOffice) mi nabiha za mene nez 1s a vyse
pozadovane veci se tam nastavit daji. Ale i v tomto pripade je potreba
mit dostatek RAM.

> No nevim, ale zatim  se Linux jako desktop moc nehodi.

Lepsi je formulace, ze _Vam_ se Linux jako desktopovy OS nehodi. Me
treba vyhovuje mnohem vic, nez MS-Windows.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR