pomalost LINUXU

pavel hampl hampl na gncz.cz
Středa Únor 21 13:12:20 CET 2001

Martin Dvorak wrote:

> staram se (jinaxe to rici neda) o par klasickych uzivatelu typu BFU
> nejhrubsiho zrna a ti od systemu pozaduji, aby jim poskytl informace a to
> nejlepe na jedno kliknuti mysi nebo jednu klavesu. bohuzel marketingovou
> masazi casopisu typu chip (napriklad,neberte to jako narazku nebo urazku)
> slysi chvalu na linux (nebo na wokna) a doslova vyzaduji jeho nasazeni.

takovi jsou nejhorsi, protoze se nerozhduji podle niceho a lepsi by
bylo, kdyby si nechali doporucit. Problem je, ze kdyz uz jim neco
doporucis, tak nasledky obvykle neses TY - zadosti o pomoc, nadavky na
system, na programy a na blbe rozhodnuti.

> podle mne by se mel kazdy rozhodnout na co chce system pouzit a kolik do
> toho chce investovat a podle toho se rozhodovat. vec jednoducha a jasna.

Prave ze ty uz o tom vis svoje, ale co reknes sekretarce nebo sefovi
oddeleni, kterej potrebuje napsat dopis nebo smernici a neco si
spocitat. Rozumi tomu houby a podle ceho se rozhodne? Kdyz se tobe neco
nelibi, tak se zavrtas a neco z toho bude. Kdyz se jemu neco nelibi, tak
nedejboze aby se do toho zavrtal, at je to win nebo lin.

> i mne na linuxu spousta veci nevyhovuje a na windowsech taky, ale rekl bych
> ze pro trochu znaleho je linux preci jen vyhodnejsi. paradoxne jsem zacal u
> nekterych klientu prosazovat windowsy (ntcka), protoze jsou pro ne
> vyhodnejsi na pouziti jake potrebuji.

Nakonec stejne bude muset slusna fima mit nekoho, kdo se o to bude
starat, at vlastniho zamestnance nebo jinou firmu. Problem byva, kdyz se
temhle lidem, co tomu rozumi, nedava hlas pri rozhodovani, co se poridi,
a rozhodujou to sefove. To se tyka asi flavne firem, ktere nemusi tak
koukat na vysledek hospodareni, protoze jsou financovane pausalem z
rozpoctu (napriklad).

Asi ten hlavni problem neni to, jestli ma nekdo wokna nebo linux, ale
spis to, jak se ktery system umi domluvit s temi ostatnimi, tedy
kompatibilita v datech, a jak se o to ktery system/vyrobce stara. A tady
se obavam, ze se MS snazi pokud mozno nedomlouvat a valcovat ostatni
mnozstvim. At se staraji oni. Osobne mam doma oboje, ale ty wokna hlavne
proto, ze mne taky prevalcoval mikrosoft silou a ze proste neco MUSIM
udelat ve woknech, jinak to neprectu. Uz aby to skoncilo.

Mimochodem, tak mne napadlo - kdyz se TeX cte "tech" a LaTex "latech",
nemel by se taky linux cist "linuch"?  :O)

PHampl
--
Pavel Hampl
GN Resources (CZ)                     tel: +420-2-22101821