pomalost LINUXU

Jakub Mahdal geoma na trz.cz
Středa Únor 21 18:18:23 CET 2001

On Wed, 21 Feb 2001, pavel hampl wrote:

> To jistě, ale tahle podobenství trochu matou, protože abych si nastavil
> sedadlo, tak mi stačí vědět, kde je páčka, a nemusím přitom znát nic o
> optimálních otáčkách motoru. Tím chci říct, že na linuxu je pořád vidět,
> že je to unix-like systém a že unix udělali akademici, kteří se rádi do
> všeho šťourají a všechno vylepšují. Výsledek je ten, že v linuxu jde
> vylepšit opravdu všechno, ale někdy by z toho normální člověk dostal
> psotník.
^^^^^^^^^
Ale to je prave to, normalni lidi si jen tak z niceho nic nenaistaluji
linux, resp. nainstaluji a pak ho vymazou, pze z toho dostanou ten
psotnik pri tom, ze si musi zvolit "nejakou swap partisnu" (:-)). Linux by
mel byt pro lidi, co se radi hrabou radi, co jim narokove nestaci windows
jak se svou jednoduchosti, tak z hlediska znalostniho, je tu furt neco
noveho, a pro fakt dobre borce prispet i sam se svou troskou do mlyna a
udelat ho lepsejsi, nez zatim je.

> Normální myslím někdo, kdo není ani programátor ani
> administrátor. Naštěstí má linux (a jiné unixy už také) řadu grafických
> pomůcek pro různá nastavení. Pro uživatele jako já, který potřebuje, aby
> to slušně pracovalo, a nechce se zabývat frekvencí a hledáním
> konfiguračních souborů a čtením desítek kB dokumentace kvůli nějakému
> detailu, je to dobrá pomůcka. Myslím, že právě tyhle pomůcky samozřejmě
> kromě stability a časem i dostatečného množství aplikací pro všechno

> možné) můžou pomoct rozšířit linux mezi lidi jako já a ještě neznalejší.
^^^^^^^^
IMHO se tohoto urcite jednou dosahne v nejake totalBFU distribuci (treba
dnes mnoho wmanagery jako KDE, nebo fvwm95 vypadaji a chovaji se na prvni
pohled pro BFU jako Winy9x/2k), jenomze preci jenom se Linux nerozsiri
jako winy, protoze to by musela byt fakt brutalni osveta, ktera by mela za
nasledek jeste vetsiho zkomercializovani linuxu (suse, nechcu rypat
:-) ). BFU lidi budou verni svym windows, uz jenom z toho prvotniho
duvodu:

"Proc prechazet na linux? Ja sem spokojen se svymi woknousi, mam tu svuj
program, textovy editor MS Word, a peknou hru FreeCell".

Neberme jim to...

> Mimochodem, už jsem pomáhal jiným lidem s woknama stejně jako s linuxem,
> takže to není jenom linuxová výsada. Vždycky je někdo, kdo na něco
> nestačí a potřebuje pomoct.
>
> Co jde o mně, tak pokud bude někdo blízko mého bydliště (Praha-Radotín,
> tímto ho dávám v plen) něco potřebovat, tak co můžu, pomůžu, ať to je
> linux nebo wokna. A firmy ať si vyberou, jestli je pro ně výhodnější mít
> podporu pro wokna nebo pro linux (ať člověka nebo firmu).

To Vas slechti. Taky mam, diky znalostem z pocitacu, dost hovoru
tykajicich se pomoci s pocitaci, taky pomaham, v ramci mych moznosti, ale
skoro nikdy nepomaham s linuxem, pze ho skoro nikdo z meho gymplackeho
okoli nema.

--
	     | Jakub "Avenger" Mahdal   e-mail: geoma na trz.cz     |

Odchozi zprava obsahuje kapavku...