Nejde zadat "a s krouzkem" ze svedske klavesnice

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Středa Únor 21 22:02:13 CET 2001

On Wed, 21 Feb 2001, Břetislav Rychta wrote:

> Mam RH 6.2 (ne RH 6.2 CZ). Pri instalaci jsem zvolil cesky jazyk,
> bydlim vsak ve Svedsku, takze rozlozeni klavesnice je SE-latin1.
> Pouzivam KDE a nastavene pouze tri uzivatele (root,ja-cesky;
> manzelka-svedsky).Texty se zobrazuji spravne cesky popr. svedsky.
> Problem je vsak ze nelze zadat z klavesnice znak "a s krouzkem".
> Nektere programy vypisou znak "l s carkou"(napr. terminal,Star
> Office), vetsina programu nevypise zadny znak (napr.emulator
> terminalu, Netscape). Vim ze "l s carkou" v ISO-8859-2 odpovida
> "a s krouzkem" v ISO-8859-1. Nevite nekdo co s tim?

Tohle se resi na urovni locales, ma to na starosti prommena LC_CTYPE.
Pokud nebudete mit nastaveno LC_ALL a nastavite LC_CTYPE na cs_CZ, tak by
melo jit psat vsechny ceske znaky. Ted pujdou zadavata ceske znaky a to i
ty s hackami :-)))

Co se tyce jejich zobrazeni, je nutne pouzit font, ktery obsahuje ceska
pismenka. Pokud jde neco napsat, ale je to jine pismenko, je vada prave ve
fontu.

Osobne bych si prostudoval na http://ldp.linux.cz ceske howto a pak
nastavoval v ramci prihlaseni pro sebe LC_ALL a LANG na czech a pro
manzelku to same na nejakou svedskou verzi (netusim jak se jmenuje).

Rootovi nechte vsechno na defaultnich hodnotach.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Uz je to tak.
  Nekteri lide se uzaviraji do sve veze z voloviny.