pomalost LINUXU

Čtvrtek Únor 22 09:57:34 CET 2001

>   problemem je ze vetsina beznych uzivatelu nepotrebuje sedet v Australii a
> spustet StarOffice v Africe ale na svem pocitaci doma nebo ve firme a take je
> jim jedno na kolik pocitacu si mohou Linux nainstalovat kdyz jim nefunguje
> poradne ani na jednom  (ted narazim na vase license "zadarmo"). Jinak pokud
> chcete ve Windows spoustet StarOffice na pocitaci v Africe a sedet pritom v
> Australii tak si jednoduse nainstalujte NetMeeting 3.0 (je to zadarmo - soucast
> IE) a nic vam v tom nebrani.

	Nepochopil jste... predstavte si to tak, u sebe mate mys, kvalitni
monitor (s inteligentnim zobrazovacim zarizenim zvanym X-Server - trochu
pameti pro video buffer (v dnesnich stovnach MB Vam na kvalitni
zobrazeni staci 32MB, coz povazuji za polozku skutecne zanedbatelnou)),
klavesnici a sitovou kartu nebo konektivitu do site (plus zdroj), vice
skutecne nepotrebujete. No a vse co uzivatele potrebuji muzete centralne
spravovat, modifikovat  bez toho, ze budete objizdet pulku sveta... Ne,
nezenu se hned do main-framu, ale i distribuovane site s NODy jdou takto
udelat.

	V ramci UNIXu to mate defaultne, v ramci MS Windows myslim existuje
'jakesi' reseni (zeptejte se lidi, co to byli nuceni nasazovat na
funkcnost, stabilitu a spolehlivost), ale nechtejte vedet jake naklady
Vam to prinasi, nehlede k tomu, ze na kazdem pocitaci potrebujete dost
pameti a nainstalovane MS Windows (tedy opet licence software).

	Chapu, ze jste mozna takovou sit v zivote nevidel, proto o ni nic
nevite, ale nerikejte co chteji uzivatele, resp. vedeni ve firme, tomu
je celkem putna, ze sekretarka si hraje zda-li tam da font X nebo Y,
misto toho aby dle pripravene sablony rozeslala obchodni dokument A
partnerum, vedeni je celkem jedno, ze navrharske studio potrebuje mit 10
nabusenych pracovnich stanic, kdyz by stacili graficke terminaly a
server, jehoz porizovaci cena nebude 10x puvodni stanice pro MS Windows,
bude mit navic centralni zalohovani, redundantni zdroj, rychlost take o
necem jinem apod. (bohuzel lide si stale jeste nezvykli, ze data a
informace jsou opravdu hodne cenne obchodni artikly) - podivejte se, jak
funguji 'svetove' firmy s pobockami po svete nebo v ramci vetsiho
regionu. Urcite tam neni 100% MS Windows, protoze je zvlada cvicena
opice, ale systemy potrebuji trochu jinak pracovat - jako priklad davam
napr. automobilky nebo vyrobce letadel, u nas napr. firma AHOLD...

	Bohuzel za poslednich 10 let pocitace cim dal vice misto uzitku
prinaseji mensi produktivitu prace, u sekretarek urcite (na psacim
stroji napsala veci daleko vice (nemluvim o tupem kopirovani nebo
tisku)), i stredniho managementu v urcitych oblastech take, proc?
Protoze se kazdy je nucen diky systemu, ktery pouziva vzdelavat a ucit
veci, ktere by jinak nikdy nepotreboval, zavolal by technikovi, ten by
se podival, problem casto vyresit odkudkoli, kde ma konektivitu a
hotovo... - myslite-li si, ze je to sci-fi, verte, ze prave ty svetove
uspesne firmy casto premysli uplne jinak nez maly cesky clovicek, ktery
si pro korunu necha casto vrtat koleno a setri kde muze...

Vyvoj software, Intranet / Internet          Anenska 11, 602 00  Brno