pomalost LINUXU

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Čtvrtek Únor 22 12:27:26 CET 2001

Jaroslav Polacek schrieb in Nachricht
<3a94e1aa.147549955 na news.compaqnet.be>...

>Ktery RH?

Vsetky ktore maju Anacondu, vratane 7.0.

>Az na tech 36000 znamych bugs.

Vidim, ze priaznivci Linuxu skutocne nemaju zabrany pouzivat
rovnaku taktiku ako Microsoft. Toto cislo napr. nevypoveda vobec
o nicom.

36000 bol pokial viem celkovy pocet issues v problem-tracking
systeme Microsoftu tykajucich sa W2K. To zahrna feature-requesty,
bugy, ktore sa objavili pocas interneho testovania atd. Pre porovnanie,
v bugzille Red Hatu je momentalne najvyssie cislo bugu 28805.
K tomu si pripocitajte problem tracking systemy ostatnych
obsiahnutych sucasti - napr. Gnome, XFree atd. - IMHO by sme
sa dostali do sestcifernych cisiel. Jadro bohuzial ziadny takyto
system nema. V produkte, ktory vyvija nasa firma s asi 20 realnymi
vyvojarmi, sa pocet zaznamov tiez blizi patcifernym cislam.

> Tedy kdosi spocital, ze aby NT server byl funkcnosti srovnatelny
> s beznou distribuci Linuxu, je nutno zakoupit soft za tusim nejakych
> $ 3000.

Existuju aj veci, co v NT su a v Linuxe nie. Napr. komponentovy
model je vo Win omnoho dalej a verte mi, ze je to velmi uzitocna
vec.

> Jak se na NT nainstaluje moc najednou, tak lehnou.

Mate nejaky priklad? S NT robim dost dlho (aj ked s Linuxom dlhsie),
a firmu zial nie som schopny presvedcit, aby viac pouzivala Linux.
Zaujimave je, ze nas systemak zatial taketo problemy nemal -
keby ich mal, presviedcalo by sa mi omnoho lahsie.

> Jak nemuzu? Posteluji swap file a zoptimalizuji barvicky obrazovky.

Uz ste mali spusteny performance monitor na NT-ckach?
Viete o podobnej aplikacii pre Linux? Takej, do ktorej
prostrednictvom jednoducheho API mozem pridavat
performance countre svojich aplikacii a tie su potom
viditelne rovnako ako systemove, dokonca v celej sieti?

Pani, podcenovat W2K nema zmysel. Vyhody Linuxu tu vsetci
pozname, inak by sme ho nepouzivali. Ale pokial chceme Linux
aj presadit, musime najprv rozpoznat, kde su Windoze silne.
FUD nepomoze.

Zdravi
--
                                                Stano