pomalost LINUXU

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Čtvrtek Únor 22 12:47:24 CET 2001

>Od:      Bob Koutsky <bck na webhome.cz> 22.02.2001 12:34:29
>
>Zdravim,
>jenomze budeme-li nadale vyvijet linux na zaklade tohohle trideni
uzivatelu, tak se nikdy >jako desktop nestane konkurenci woken... naprosta
vetsina uzivatelu nema nejmensi zajem se >ucit co je hdparm a jak funguje,
pripadne si prekladat kernel - a neni se jim co divit.

Tez zdravim.
Zkusim to jinak. Podivuje se dnes nekdo nad tim, ze jsme se vsichni museli
naucit cist a psat? Ma ridic automobilu vubec sanci straznikovi rict, ze
nezna (tedy, ten ridic) vyhlasku? Nepodivujeme se a nema sanci.

Linux se nevyviji na zaklade zadneho trideni uzivatelu. Uzivatele si svuj
operacni system nachazeji sami. Ve svete Tucnaku to nefunguje na prani
uzivatele:-) Chci-li neco prosadit, nezbyva mi nez se zapojit.

Jinymi slovy - nazveme-li svet informacnich technologii jakousi druhou
gramotnosti, je to
vcelku dobre prirovnani.
Jakpak se dnes divame na negramotne? Inu - posilame je do skoly. Kazdy
prece ma pravo naucit se cist a psat. Ten vas uzivatel ma take pravo si
vybrat. Ale pochybuji, ze ve svete OpenSource kolem nej nekdo bude
(zadarmo) behat a neustale jej konejsit. To je nesmysl - pokud se nechci
nic ucit - mam tu komercni sw (a platim a platim a platim). Pokud platit
nechci (nebo alespon platit mene) nezbyva mi, nez se ucit.

Michal Vymazal