pomalost LINUXU

Jan Marek jmarek na jcu.cz
Pátek Únor 23 08:23:48 CET 2001

Dobry den,

Martin Lebeda napsal(a):

> Koho? Ja zacinal (a stale zacinam) sam, protoze v mem okoli, nikdo ochotny a
> zaroven schopny pomoci neni...a platit za neco, co mam doma pro zabavu nechci.

nebude to tim, ze jste jeste nenapsal, odkud jste? Treba by se
nekdo ochotny a znaly nasel...

> O pomoci z teto konference zacatecnikum by se dalo diskutovat, je tu nekolik
> ochotnych lidi, ale spousta lidi je tu jen aby je ostatni obdivovali, jinak
> misto rady castokrat nejakeho chudaka jen setrou. To by jsme se bavili potom o
> elitarstvi a nafoukanosti.

No, tak zly by to asi nebylo. Az budete konferenci cist tak 2-3
roky, uvidite, ze vam reakce, nad kterymi se dneska
pozastavujete, nebudou pripadat az tak od veci...

Abyste mel priklad z druhe strany: pripada mi tu cim dal casteji,
ze se mnozi dotazy lidi, kteri ocekavaji odpoved ve tvaru
instantni polivka: zaleju horkou vodou, zamicham a dlabu (tedy
funguju). Jenze pokud mate trosku povedomost o Unixu, tak proste
vite, ze to takhle nejde.

Ja myslim, ze ty rady, kterym rikate elitarske a nafoukane, jsou
naopak velmi prospesne: casto se tu objevuje RTFM, vetsinou s
odkazem na ty dokumenty, ktere maji co delat s tematem, na ktere
se pisatel pta. A ja ze sve vlastni zkusenosti muzu rict, ze to,
co jsem si nastudoval, vyexperimentoval, opravil od svych
vlastnich chyb apod. sam, tak to bylo pro me daleko cennejsi a
pamatuju si to daleko lepe, nez kdyz mi nekdo predlozil hotovy
reseni.

Takze snad jedno doporuceni: nepovazujte RTFM za nadavku, ale za
pomoc. Domnivam se, ze to casem ocenite (pokud to tedy zkousnete,
ze...). Berte to jako vysokou skolu: tam do vas taky nenalejou
pracovni postupy, ale doporuci vam literaturu, ze ktere byste mel
pochopit zaklad veci a pak uz si pracovni postup vymyslite sam,
pripadne se zeptate na nejakou drobnost, ktera vam chybi v
retezci...

> Martin

Zdravi
Honza Marek