pomalost LINUXU

Martin Lebeda mlebeda na centrum.cz
Pátek Únor 23 09:04:23 CET 2001

On Fri, Feb 23, 2001 at 08:23:48AM +0100, Jan Marek wrote:
> No, tak zly by to asi nebylo. Az budete konferenci cist tak 2-3
> roky, uvidite, ze vam reakce, nad kterymi se dneska
> pozastavujete, nebudou pripadat az tak od veci...

Ja ji ctu 4 roky a obcas se pozastavuji (primo zvedam ze zidle) jeste ted a
stale se nepovazuji za nejakeho guru, zvlaste v nekterych vecech.

> Ja myslim, ze ty rady, kterym rikate elitarske a nafoukane, jsou
> naopak velmi prospesne: casto se tu objevuje RTFM, vetsinou s
> odkazem na ty dokumenty, ktere maji co delat s tematem, na ktere
> se pisatel pta. A ja ze sve vlastni zkusenosti muzu rict, ze to,

Odkaz na dokumentaci je v poradku, ale nekdy se objevi pouze "RTFM", bez odkazu
na to co precist a to neni dostacujici, je toho moc a sam spoustu veci
proste ani neumim najit. Skutecny zacatecnik musi byt proste chudak.

> co jsem si nastudoval, vyexperimentoval, opravil od svych
> vlastnich chyb apod. sam, tak to bylo pro me daleko cennejsi a
> pamatuju si to daleko lepe, nez kdyz mi nekdo predlozil hotovy
> reseni.

No to je pravda, ale musim vedet alespon odkud zacit, nejde o instantni navod,
ale o to vedet kde si o tom prectu neco co budu schopen pochopit.

> Takze snad jedno doporuceni: nepovazujte RTFM za nadavku, ale za
> pomoc. Domnivam se, ze to casem ocenite (pokud to tedy zkousnete,
> ze...). Berte to jako vysokou skolu: tam do vas taky nenalejou
> pracovni postupy, ale doporuci vam literaturu, ze ktere byste mel
> pochopit zaklad veci a pak uz si pracovni postup vymyslite sam,
> pripadne se zeptate na nejakou drobnost, ktera vam chybi v
> retezci...

Jo to je ono, je treba to sdelit vlidnym slovem.

Martin

PS: O tomhle se uz nebudu dale bavit.