Optimalizace linuxu pro StarOffice 5.2

Pátek Únor 23 13:49:42 CET 2001

rdavid na danet.cz (Roman DAVID) writes:

> dalsi parametry maji velice podstatny vliv.
> Pokud vam deska (& disk) podporuje UDMA33, tak hdparm -c1d1m16X66
> /dev/hdx
> udela skutecne divy.

Muzete uvest nejaka cisla? Ve statistice na to existuje metoda zvana
faktorova analyza - priklady jsou vetsinou o hnojivech, krmivech a
dojivosti krav, proto by bylo celkem zajimave videt aplikaci teto
metody i na posouzeni vlivu faktoru (voleb hdparm) na vykonnost disku.
Faktorova analyza je celkem zdlouhava a nikomu se do ni asi chtit
nebude, ale alespon nejaka ilustrativni cisla zkuste uvest.

U me napr. "hdparm -t /dev/hda" dava:

-d0:  64 MB in 18.75 seconds =  3.41 MB/sec
-d1:  64 MB in  2.86 seconds = 22.38 MB/sec
-d1c1: 64 MB in  2.87 seconds = 22.30 MB/sec
-d0c1: 64 MB in 12.68 seconds =  5.05 MB/sec

Z toho napr. soudim, ze 32 bit I/O support nema v mem pripade prilis
vyznamny vliv na "buffered disk reads" test. Ovlivneni zateze CPU jsem
netestoval. Testy s "dd if=/dev/hda of=/dev/zero" mi zase indikovaly,
ze -m16 & -m0 vysledny cas vyznamne neovlivnovaly.

Radsi ale jeste jednou zopakuji, ze u jinych systemu to muze fungovat
jinak, a ze napr. "buffered disk reads" test (hdparm -t) asi neni
nejlepsi mirou vykonnosti diskoveho subsystemu. Pouzitim jine
statistiky muzete dospet k jinym zaverum.

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR