pomalost LINUXU

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Sobota Únor 24 08:35:41 CET 2001

On Fri, 23 Feb 2001 16:11:44 GMT, Jaroslav Polacek wrote:

: 	A psineznim argumentem je urcite i to, ze M$ toci hotmail na
: UNIXu, az na par nevyznamnych NT masin, ktere se jim tam podarilo
: vpasovat. Spocitali si totiz, ze by to hotmail na NT asi nerozdychal,

To pravda hovori o tom, ze UNIX-ovy server znesie vacsiu
zataz a nie ako ste tvrdili

> Jak se na NT nainstaluje moc najednou, tak lehnou.

To je ale vcelku jedno. Ked sa totiz bavime o celkovej cene,
ono to totiz nie je az tak o OS, ale najma o aplikaciach

Mam velmi dobreho kamarata, ktory robi intranety a internetove
prezentacie pre skutocne velkych zakaznikov. Cas od zadania
po odovzdanie projektu je velmi podstatny (typicka americka
firma typu "o mesiac je deadline, prave sedim na tyzdnovom
skoleni a ucim sa technologiu, ktoru mam pouzit" :-)) a tvrdi,
ze s Linuxom nema sancu postavit funkcny web v case, akom
to jeho tim zvladne na Win platforme. Inymi slovami, s Linuxom
by mu to trvalo nasobne dlhsie, cize aj zakaznik by musel
zaplatit nasobne viac.

Nezanedbatelne pre firmy je aj to, ze je sice jednoduche
najst cloveka schopneho nainstalovat Linux v zakladnej
konfiguracii, ale kolki z vas su schopni dodat linuxovu
konfiguraciu umoznujucu centralne spravovanie udajov
o pouzivateloch vratane e-mail adresara zamestnancov
a externych kontaktov a firemneho terminoveho kalendara
(t.j. aby som sa dozvedel, ze Janka Mrkvicku nema teraz
zmysel volat, pretoze je na porade, ktora mu skonci
o tretej poobede)? A pozor, nie kolki z vas o tom niekde
nieco poculi, ale skutocne to uz robili a firma im teda
bude platit za vykon a nie za cas na ucenie.

Nezabudajte, ze pokial ma system aj stoji o $ 5000 viac,
vrati sa mi to, pokial usetrim 50 hodin prace externeho
cloveka, pripadne o nieco viac prace svojho zamestnanca.
A tu Linux zatial podla mna prehrava.

Zdravi
--
                                   Stano