pomalost LINUXU

Jaroslav Honsa honsa na sunstel.asu.cas.cz
Neděle Únor 25 10:25:13 CET 2001

On 24 Feb 2001, Stanislav Meduna wrote:

Dobry den,

tentokrat s Vami nemohu souhlasit, mluvite nelogicky.

> [...]
> ono to totiz nie je az tak o OS, ale najma o aplikaciach
>
> Mam velmi dobreho kamarata, ktory robi intranety a internetove
> prezentacie pre skutocne velkych zakaznikov. Cas od zadania
> po odovzdanie projektu je velmi podstatny (typicka americka
> firma typu "o mesiac je deadline, prave sedim na tyzdnovom
> skoleni a ucim sa technologiu, ktoru mam pouzit" :-)) a tvrdi,
> ze s Linuxom nema sancu postavit funkcny web v case, akom
> to jeho tim zvladne na Win platforme. Inymi slovami, s Linuxom
> by mu to trvalo nasobne dlhsie, cize aj zakaznik by musel
To by tak kratce trvalo Vsemu kamaradovi, ktery umi M$. Ale urcite nespadl
jako uceny s nebe, ale trvalo mu to urcitou dobu, nez se to naucil.
Kdybyste mel kamarada, ktery se zivi instalaci toho sameho v Linuxu,
mluvil by jinak.

> [...]
> najst cloveka schopneho nainstalovat Linux v zakladnej
> konfiguracii, ale kolki z vas su schopni dodat linuxovu
> konfiguraciu umoznujucu centralne spravovanie udajov
> o pouzivateloch vratane e-mail adresara zamestnancov
> a externych kontaktov a firemneho terminoveho kalendara
> (t.j. aby som sa dozvedel, ze Janka Mrkvicku nema teraz
> zmysel volat, pretoze je na porade, ktora mu skonci
> o tretej poobede)? A pozor, nie kolki z vas o tom niekde
> nieco poculi, ale skutocne to uz robili a firma im teda
> bude platit za vykon a nie za cas na ucenie.

Samozrejme. Ale pokud se budu chtit zivit touhle instalaci, predem se to
naucim, sezenu si potrebne aplikace (pochybuju, ze nejsou), pripadne si
neco sesmolim sam a pak si cas uceni zapocitam do konecne ceny. Ostatne
tak do asi delaji vsichni.

> Nezabudajte, ze pokial ma system aj stoji o $ 5000 viac,
> vrati sa mi to, pokial usetrim 50 hodin prace externeho
> cloveka, pripadne o nieco viac prace svojho zamestnanca.
> A tu Linux zatial podla mna prehrava.

Neni duvod. Je to jen otazka nabidky a poptavky. A zajetych koleji.

Zdravi Jaroslav Honsa.