Nechce fungovat startx program -parametry

Neděle Únor 25 03:23:06 CET 2001

On Fri, 23 Feb 2001, Radek Hnilica wrote:

> Ovsem to se emacs nespusti.  Dalsi chovani startx je zavisle na tom,
> jestli mam nainstalovany nejaky wm, nebo ne.  Je-li nainstalovan,
> spusti se, neni-li, X se ukonci.  Pri te prilezitosti jsem zjistil, ze
> kdyz chci otevrit soubor primo pri startu

Pokud nechapete, proc v popsane situaci bez wm X server skonci, tak
nedoporucuji, abyste si s provozem X serveru bez wm zahraval. :)

> $ startx emacs soubor
> tak to taky nefunguje.
> Umistnim li ovsem prikaz
> emacs -geometry 80x30
> do .xsession, tak se parametr -geometry uplatni.  Jsem z toho mirne
> receno zmaten.  Muze te mi nekdo poradit?

startx je skript, ktery sve parametr preda programu xinit, ktery pak
udela to, ze cast pouzije pro spusteni X serveru a cast pro spusteni
"inicialniho" klienta, typicky nekeho *xinitrc, ktery spusti mj. window
manager. Uvedeni explicitniho prikazu, napr. prikazu emacs, spusteni wm
s nejvetsi pravdepodobnosti inhibuje, coz je obecne spatna vec (viz vyse
uvedena poznamka). Nicmene popisovany problem je zrejme jineho razeni: zda
se, ze nekdo (startx?) ma problemy zpracovat sve prametry; zkuste se do
toho skriptu podivat a spustit xinit rucne.