Optimalizace linuxu pro StarOffice 5.2

Neděle Únor 25 20:07:44 CET 2001

On Fri, 23 Feb 2001, Roman DAVID wrote:

> Myslim si , ze hdparm neni vhodny nastroj k posouzeni
> objektivni vykonosti disku (navic bez udani hw conf.).

hdparm celkem slusne meri rychlost sekvencniho pristupu. Neni to sice
nutne to, jak rychly bude ten disk v normalnim provozu, kde casto
prevazuje nahodny pristup, ale obecne lze rici, ze zrychlenim sekvencniho
pristupu se nahodny pristup nezpomali, spis aspon trochu take zrychli.

> Pokud treba nemate k dispozici UDMA tak vam nepripada
> rozdil mezi 3.41 MB/s a 5.05 MB/s ?

To asi rozdil je, ale nefunguje to nahodou i tak lepe a radostneji s DMA
(byt ne UDMA)?

> 16 bitovy pristup k disku (myslim si) je tam z historickych
> duvodu, tedy proc nevyuzit 32 bit ?

Videl jsem nejmene jeden novy IDE disk, ktery na 32 bitovy prenos
nereflektoval. Ale u (U)DMA je to stejne celkem jedno.

> Bohuzel objektivni cisla nemuzu nabidnou, protoze jsem nenasel
> zadny nastroj, ktery by tato cisla poskytnul a navic velmi
> zalezi na disku a hw konfiguraci.

Celkem dobry benchmark na diskove operace je bonnie.