Nechce fungovat startx program -parametry

Radek Hnilica radek_hnilica na linuxfan.com
Pondělí Únor 26 09:27:45 CET 2001

In article <20010225031147.139.0 na bobanek.nowhere.cz>,
peak na argo.troja.mff.cuni.cz  wrote:

> Pokud nechapete, proc v popsane situaci bez wm X server skonci, tak
> nedoporucuji, abyste si s provozem X serveru bez wm zahraval. :)

Vim co chci.  Spustit Xka a v nich jen JEDEN program pres celou
obrazovku.  S ukoncenim programu ukoncit Xka :).

> startx je skript, ktery sve parametr preda programu xinit, ktery pak
> udela to, ze cast pouzije pro spusteni X serveru a cast pro spusteni
> "inicialniho" klienta, typicky nekeho *xinitrc, ktery spusti mj. window
> manager. Uvedeni explicitniho prikazu, napr. prikazu emacs, spusteni wm
> s nejvetsi pravdepodobnosti inhibuje, coz je obecne spatna vec (viz vyse
> uvedena poznamka). Nicmene popisovany problem je zrejme jineho razeni:
> zda se, ze nekdo (startx?) ma problemy zpracovat sve prametry; zkuste se
> do toho skriptu podivat a spustit xinit rucne.

Zda se ze zcela zasadni problem je v tom, ze man startx, a man xinit
popisuji zcela jine programy nez jsou moje startx a xinit :).

Vypada to, ze i kdyz pouziju xinit
$ xinit emacs -geometry 20x15-0-0 ahoj -- -bpp 16
tak to nefunguje.  Z hlaseni na terminalu po ukonceni Xek vypliva, ze
xinit stejne bez ohledu na muj nazor spousti implicitniho klienta xterm.
ten pak dostane to co je pred -- jako prametr a neporadi si s tim.
Pridam li pred emacs -e tak to funguje.  Spusti se xterm, a z nej se
spusti emacs. Ovsem toto povazuji za spinavy workaround.

--
Radek Hnilica <Radek_Hnilica at LinuxFan dot COM>