xterminal a kde

Pondělí Únor 26 23:09:58 CET 2001

dama na centrum.cz (Michal Sviga) writes:

> Mam server, kde bezi xdm.
> Xwin s Kde na nem lze spustit normalne.
> Na dalsim pocitaci (klient) mam take linux RH 6.2 a chci ho pouzivat jako
> xterminal.
> Doufam, ze jsem to dobre pochopil.
> Na klientovi spustim "X -query server" a pak se spusti X a dalsi programy ze
> serveru a muzu pacovat stejne jako na serveru?

Ano.

> Kdyz to tak udelam spusti se mi sice X, ale jen samotne (graficka plocha,
> krizek jako mys a jinak zhola nic)

xdm nespustil novou session. Chyba muze byt napr. v jeho chybne
konfiguraci na serveru.

> Jak na to, aby se spustily dalsi aplikace. Jde mi hlavne o KDE.

Je-li xdm spravne nakonfigurovany, vse ostatni by se melo spustit
vicemene automaticky. Ruzne distribuce to mohou mit ruzne nastavene.

> Nemusi byt Kde nainstalovane take na klientovi?

Ne. Na X-terminalu musi byt pouze X-server. Fonty se berou bud lokalni
nebo z font serveru. Komunikace mezi X-terminalem a aplikacnim
serverem je na urovni X-protokolu, X-terminal nevi, ze jde o KDE
aplikace.

> Kdy ma dojit k prihlaseni?

Po spusteni "X -query server" se zobrazi logovaci okno. Tam se
uzivatel prihlasi.

S RH 6.2 neporadim. V SuSE 7.0 je potreba udelat nasledujici:

1. Ve /var/X11R6/lib/xdm/xdm-config zakomentovat posledni radek:
! DisplayManager.requestPort:   0

2. Restartovat xdm:
# /sbin/init.d/xdm restart

Pak je jiz mozne na pocitaci otevrit session pres XDMCP. Priklad

Xnest :1 -query hostname

(X-server je zde spusten v "okne" jiz beziciho X-serveru)

Podivejte na www.redhat.com. Tyto veci by mela mit kazda distribuce
dokumentovane. V pripade SuSE je popis na
http://sdb.suse.de/sdb/en/html/mfrueh_remotexdm.html

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR