pomalost LINUXU

Pondělí Únor 26 10:04:46 CET 2001

On Sun, 25 Feb 2001, Mojmir Motycka wrote:

> Co se tyka rychlosti vytvoreni web aplikace, tak mate i nemate pravdu.
> Znam nekolik (komercnich) aplikaci pro rychlou tvorbu sofistikovanych www
> aplikaci i pod UNIX (resp. Apache).
> Na druhe strane, pokud vytvorite www aplikaci (napriklad shop) pod NT a
> jste uspesny :-0) tak vam padajici pretizeny server moc k uzitku taky
> nebude a vynucena prace "ladice aplikaci" pod NT take neni za pusinku
> (pokud se mu to vubec povede).

Reseni je jednoduche. Koupi se za nekolik milionu krabice, ktera rozlozi
zatez mezi vice stroju a ono to jednak prestane padat na drzku a jednak si
(skoro) nikdo nevsimne, ze nekolikrat denne kazdy stroj v clusteru
restartuje.

Kdyz jde o rychlu maximalizaci zisku (alespon zdanlivou), tak se vzdy resi
nasledky a ne priciny (protoze resit pricinu je pomalejsi). Nikomu nevadi,
ze dlouhodobe je to blbost, hlavne ze to funguje *ted*. Podle mych
zkusenosti se presne takto pracuje v komercni sfere a lze si vsimnout, ze
open-source komunita se snazi postupovat presne obracene.

K jakym koncum to povede, to nikdo zatim nevi. Uzivatel ale vidi
akceleraci vyvoje (ze soutezeni obou pristupu), takze muze byt spokojen.

--
                        Milan Kerslager