Secure Shell na RedHat 7.0

ivop na regionet.cz ivop na regionet.cz
Pondělí Únor 26 11:31:30 CET 2001

taufer na kobp.cz wrote:

> Zeptam se jako zacatecnik (coz jsem). Jak nastavim prihlasovani uzivatelu k RedHat 7.0 pouze SSH aniz bych jim znemoznil po prihlaseni dale pouzivat telnet? Prosel jsem manual pages, ale asi to stale delam blbe.
>
>  Michal

Prihlaseni k serveru zajistuje DEMON = sshd nebo telnetd.
V pripade RH7.0 je telnetd spousten programem xinetd (konfigurace
v /etc/xinetd.d) a sshd je spousten primo "rc skripty",
tj. zapinani a vypinani napr. programem chkconfig (--list sshd, ...).
Pokud povolite (=spustite) sshd a nepovolite (=vypnuto v xinetd) telnetd,
tak se vam uzivatele telnetem neprihlasi, zatimco pres ssh ano.
(I to lze dale omezovat, viz /etc/hosts.allow a /etc/hosts.deny
a odpovidajici manualove stranky).

Nasledne pouziti programu "telnet" (nebo "ssh") k prihlaseni
na nektery JINY (!) server tim samozrejme neni nijak omezeno,
pokud ten program maji k dispozici (= je nainstalovan).
Protoze ten program (telnet/ssh), resp. hostitelsky
pocitac je v te chvili klientem, nikoliv serverem.

ip
--
E-mail: Ivo.Panacek na regionet.cz
WWW:    http://ivop.regionet.cz