Motivace (was: Re: ANNOUNCE, long)

Petr Vanek - Vanous vanous na penguin.cz
Pondělí Únor 26 12:11:20 CET 2001

mel bych k mistnim skupinkam par dotazu do plena, zatim jsem neprisel na
nejake rozumne reseni, nezajima me zpusob organizace (i kdyz s timto
souvisi, ale hlavne poroblem motivace).

nejprve zacnu ideou: dat dohromady partu lidi, ktera se bude jednou za cas
schazet a resit problemy a zkusenosti ohledne linuxu a vysledky debat se
zverejni v howto nebo clancich.

to schazeni je tam dulezite z nekolika duvodu:
- debaty v konferencich jsou obvykle omezeny zamerenim konference, mnozstvim
lidi, kteri musi dialog snaset a podobne
- do virtualni debaty se prihlasi 1000 lidi a v tomhle pelmelu nazoru je
tezke cokoliv kratce prodebatovavat
- osobni setkani je casto rychlejsi a jednodussi, vzikaji zde vazby a
celkove se mi zda prinosnejsi

protoze takoveto setkani umi i neco vyplodit, hodilo by se, aby byly trochu
planovane  a organizovane. priprava programu je velmi dulezita. cas se da
lehce zabit obecnou debatou na libovolne tema, ale k nicemu to nevede. proto
je dobre, pokud je pred setkanim znam obsah jednotlivych prispevku, anebo
zadano tema, na ktere by bylo vhodne prispevky pripravit. to se da jednoduse
rict, ale je docela problem to realizovat. pokud se jedna o informace, ktere
jsou zajimave, prihlasi se stovka lidi, ze bude poslouchat, ale jen jeden
(to kdyz je stesti), ktery bude prednaset. kdyz je pak po setkani, nikdo
nema cas na to, aby sepsal co se delo, k cemu se doslo.

obecne problemy bych shrnul asi takto
- rozdilna uroven vedomosti
- nedostatek lidi ochotnych neco delat
- rozdilnost distribuci
- nedostatek casu

mate nekdo napadz, jak motivovat lidi neco delat? ja mam zkusenost, ze lidi
se prihlasi strasne moc (to je u mistnich setkani omezeno lokalitou a to se
mi libi), ale malokdo se zapoji aktivne - spise pasivni divaci.

s pozdravem Vanous

Petr Vanek
vanous na penguin.cz
Debian GNU Linux

Moudro moji zeny: ,,Vase zeny me budou nenavidet!''