pomalost LINUXU

Stanislav Meduna stanom na etm.at
Pondělí Únor 26 12:28:27 CET 2001

Karel Zak schrieb in Nachricht <20010226104650.A17614 na ara.zf.jcu.cz>...

>Jeste k tomu co zaznelo drive ... neni pravda, ze svet OpenSource
>nema silu drzet tempo.

Drzat tempo, inymi slovami dobiehat inych - z toho neustaleho
dobiehania som uz trochu unaveny :-( Nikto mi tu ale este
neodpovedal na otazku, kedy v poslednych (povedzme)
piatich rokoch prisiel open source svet s niecim _novym_?

>Naopak neznam nic kde by vyvoj software byl tak rychly a primocary.

Poprosil by som priklady. Mna napada Apache, tam klobuk dolu.
Ale ako vyvojar software vidim, ze

- nemam C++ kompilator a kniznicu podporujuce platne standardy
  aspon tak, ako MSVC

- mozem si sice vybrat z tisic a jednej kniznice, ale 99% z nich je
  vo verzii 0.03 alpha a co chodi teraz, sa bude za tyzden robit
  uplne inak

- pomaly aby som robil dve pouzivatelske rozhrania, pretoze
  polovica ludi veri Gnome a polovica KDE - co az tak nevadi
  pri obycajnej aplikacii, zacne byt zaujimave, ak chcem nieco
  napr. strcit do systray-u

- M$ dokumentacia stoji za h..., ale v porovnani s dokumentaciou
  Gnome je to predsa len nebe a dudy

- ak chcem z aplikacie tlacit a nedajboze aj s diakritikou, mozem
  si to ist rovno hodit

>Komercni sfera je ukrutne rychla jen ve vymysleni novych super
>technologii a marketingu kolem nich.

Ano, vela z toho je marketing hype. Ale dost je aj veci, ktore ostali
a ma zmysel na nich budovat.

V open source svete komercia nie je prioritou a to ma IMHO ten
smutny nasledok, ze ani produktivita prace nie je prioritou.
Kym to tak bude, sancu na nahradenie dominancie Windwsov
Linuxom (alebo cimkolvek inym fungujucim na podobnych
principoch) prilis nevidim.

Zdravi
--
                                           Stano