pomalost LINUXU

Filip Hroch hroch na monoceros.physics.muni.cz
Pondělí Únor 26 13:23:52 CET 2001

Ciao

dovolte mi vlozit se do diskuze. Mam oblibeny
trochu jiny OS a to sice IRIX a taky se mimo
jine zabyvam vyvojem SW.

On Mon, 26 Feb 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Karel Zak schrieb in Nachricht <20010226104650.A17614 na ara.zf.jcu.cz>...

> Drzat tempo, inymi slovami dobiehat inych - z toho neustaleho
> dobiehania som uz trochu unaveny :-( Nikto mi tu ale este
> neodpovedal na otazku, kedy v poslednych (povedzme)
> piatich rokoch prisiel open source svet s niecim _novym_?

> Poprosil by som priklady. Mna napada Apache, tam klobuk dolu.
> Ale ako vyvojar software vidim, ze
>
> - nemam C++ kompilator a kniznicu podporujuce platne standardy
>   aspon tak, ako MSVC

mit std. knihovnu, kompilator, jazyk je snaha ruznych skupin lidi
asi 50 let...:-))) vazne si myslis, ze nekdy nekdo napise, vyrobi
neco standarbniho? a myslis, ze je neco takoveho vubec mozne?
Zkus si napsat program, ktery pujde prelozit na Dos/Win/Lin/IRIX/Solaris/...
delal jsem to, je to vazne tezky humac.... takze to stejak
dopadne tak, ze nakonec MUSIS pouzivat jen omezenou mnozinu
moznosti... to plati treba i u program jazyku, kde taky pouizvam
jen par zakladnich moznosti, coz treba v prrlu nebo C vede
k silenmu omezeni, na druhe strane z toho nezblbnu...:-)

> - mozem si sice vybrat z tisic a jednej kniznice, ale 99% z nich je
>   vo verzii 0.03 alpha a co chodi teraz, sa bude za tyzden robit
>   uplne inak

kecas

> - pomaly aby som robil dve pouzivatelske rozhrania, pretoze
>   polovica ludi veri Gnome a polovica KDE - co az tak nevadi
>   pri obycajnej aplikacii, zacne byt zaujimave, ak chcem nieco
>   napr. strcit do systray-u

tohle je ale tvuj problem, snaha je aby programy byly pouzitelne
vseobecne bez ohledu na knihovnu nebo treba hw, pokud delas ovlanani
nejakeho pristroje... nastesi jsou vsechny knihovny prakticky
stejne, jen se to v nich pise jinak (stejne jako v programovaich
jazycich) a tak se to vesmes da lokalizovat do jednoho "interface".

> - M$ dokumentacia stoji za h..., ale v porovnani s dokumentaciou
>   Gnome je to predsa len nebe a dudy

dokumentace me nezajima, je se ucim ze zdrojaku.. jsem proste takovej..
treba u gtk je tutorial a clovek hned muze prejit na zdrojaky.

> - ak chcem z aplikacie tlacit a nedajboze aj s diakritikou, mozem
>   si to ist rovno hodit

taky jsem za to, aby se na pocitacich cestina nepouzivala..:-)

FH