pomalost LINUXU

michal.spacek na deltaes.cz michal.spacek na deltaes.cz
Pondělí Únor 26 13:48:26 CET 2001

On Mon, 26 Feb 2001, Stanislav Meduna wrote:
> Karel Zak schrieb in Nachricht <20010226104650.A17614 na ara.zf.jcu.cz>...

> Drzat tempo, inymi slovami dobiehat inych - z toho neustaleho
> dobiehania som uz trochu unaveny :-( Nikto mi tu ale este
> neodpovedal na otazku, kedy v poslednych (povedzme)
> piatich rokoch prisiel open source svet s niecim _novym_?

To je pravda, ze dobiha jinych.
Rekl bych, ze je to ale docasne, protoze nejde vytvorit infrastrukturu
hned.

> [...]
>
> - mozem si sice vybrat z tisic a jednej kniznice, ale 99% z nich je
>   vo verzii 0.03 alpha a co chodi teraz, sa bude za tyzden robit
>   uplne inak
>
> - pomaly aby som robil dve pouzivatelske rozhrania, pretoze
>   polovica ludi veri Gnome a polovica KDE - co az tak nevadi
>   pri obycajnej aplikacii, zacne byt zaujimave, ak chcem nieco
>   napr. strcit do systray-u
>
> - M$ dokumentacia stoji za h..., ale v porovnani s dokumentaciou
>   Gnome je to predsa len nebe a dudy
>
> - ak chcem z aplikacie tlacit a nedajboze aj s diakritikou, mozem

Problem je ten, ze jeste porad malo komercnich firem do linuxu dela.
Ale i tady jsou urcite posuny vpred.
konkretne treba firma hitachi - pres nejake vyvojare podporuji portaci
linux kernel na sve procesory.
Proste firma plati lidi a ti delaji pro firmu dalsi veci a je jen otazka
casu kdy se do toho firma pusti naplno.

> Ano, vela z toho je marketing hype. Ale dost je aj veci, ktore ostali
> a ma zmysel na nich budovat.

Myslim, ze v komercnim svete je to o vyvojovych laboratorich - oni vyvinou
a potom se to snazi firma realizovat.
dusledek? : Firma ma vynikajici napad, ale nedokaze ho kvuli tempu na trhu
dotahnout. Ale napad je urcite dobry.
Jaky je rozdil v open source? : tady zadne vyvojove kapacity nejsou, takze
je mnohem horsi vymyslet sofistikovany system.
Zase by do toho musela jit firma s komercniho sveta.

> V open source svete komercia nie je prioritou a to ma IMHO ten
> smutny nasledok, ze ani produktivita prace nie je prioritou.
> Kym to tak bude, sancu na nahradenie dominancie Windwsov
> Linuxom (alebo cimkolvek inym fungujucim na podobnych
> principoch) prilis nevidim.

Ja myslim, ze je to hlavne o lidech a tech firmach.
Ja to prosazuji dost vehementne aby se delalo i neco pro komunitu, ne
jenom pro firmu.

sKim

  Michal "sKim" Spacek         	Brno, CZ, Europe
 E-mail: skim na deltaes.com
    icq: 66962942		user: debian, TeX