Motivace (was: Re: ANNOUNCE, long)

Zdeněk Böhm zdenek.bohm na gammarus.cz
Pondělí Únor 26 14:25:37 CET 2001

> obecne problemy bych shrnul asi takto
> - rozdilna uroven vedomosti

to prece nevadi - pokud ten rozdil neni propastny. Linux je natolik siroky
pojem, ze kazdy muze podat "referat" o svem malem vyseku, kterym se zabyva a
ostatni si radi rozsiri obzory.

> - nedostatek lidi ochotnych neco delat

hmm, lidi jsou vetsinou ochotni delat zejmena to, co sami potrebuji vyresit.
Takze idealni je, pokud se sejde skupina lidi, kteri resi stejny problem.

> mate nekdo napadz, jak motivovat lidi neco delat? ja mam zkusenost, ze
lidi
> se prihlasi strasne moc (to je u mistnich setkani omezeno lokalitou a to
se
> mi libi), ale malokdo se zapoji aktivne - spise pasivni divaci.

Za predpokladu, ze skupina resi problem, ktery potrebuji vyresit vsichni, da
se domluvit, kdo zpracuje kterou cast a na "slezine" se to slepi. Mam
zkusenost, ze slozitejsi problem vyzaduje precteni dokumentace z nekolika
nezavislych zdroju (nekdy si trochu odporuji, nebo na vec pohlizi z ruznych
pohledu). Je rozhodne rychlejsi, pokud kazdy clen precte a overi jeden
dokument, prijde se svym pohledem na vec, nez kdyz jeden clovek musi
prekousnout vsechno. Navic funguje klasicke porekadlo vic hlav vic vi, takze
kdyz se zastavim na nejakem problemu, zkousim vsechno mozne a posleze i
nemozne, urcite se najde nekdo, koho napadne reseni, o ktere jsem nezavadil
a naopak.

S pozdravem Zdenek Bohm