Interný ISDN adaptér a LINUX

Dan Ohnesorg dan na feld.cvut.cz
Úterý Únor 27 00:11:49 CET 2001

On 26 Feb 2001, Stanislav Meduna wrote:

> Ked uz sme pri tom, ake riesenia existuju, aby sa dalo
> pripajat aj na ISDN, aj na V.90 analogove modemy?
>
> Ak som spravne pozeral, nasiel som Courier i-modem (je v Linuxe
> podporovana aj interna verzia?) a Zyxel omni.net LCD+M alebo
> Elite 2864I. Vsetko nie prave z lacneho kraja.
>
> Existuju nejake dalsie moznosti (okrem divokych kombinacii
> typu analogovy modem strceny do terminal adaptera, coho
> vysledkom su dva obsadene seriove porty a.p.)?

Interni ISDN karty se chovaji jako sitove karty, neobsazuji zadny seriovy
port. Porty ttyI* jsou jen virtualni a nemaji  nic spolecneho s nejakym
seriovym portem v pocitaci.

Externi adapter bych nedoporucoval, protoze se tim pripravite o sirokou
skalu moznosti, ktere ISDN nabizi. A navic to sezere seriovy port (USB
zatim nejsou podporovany). (treba nebudete moct cist tarifikaci a
zavesovat pred tarifikacnim impulsem)

Ale obecne, podle toho co jsem nastudoval v ruznych HOWTO, je emulace
analogoveho modemu velice narocna a musi bezet v jadre, aby se zvladlo
casovani, takze pro Linux neni a ani se s ni moc nepocita. Krome toho
podle me ani ve windows neni soft modem, ktery by nad ISDN kartou zvladal
V90, ja tady mam RVS/COM lite a ten umi max 14.4 a full verze tusim umi i
33.6, ale urcite ne V.90.

zdravim
dan

DDDDDD
   OO  OO              work: +420 2 24352785;+420 2 24972109
    OOOO               home: +420 311 679679;+420 311 679311

Kdo se zahledi, neprokoukne.