Interný ISDN adaptér aLINUX

Dan Ohnesorg dan na poli.feld.cvut.cz
Úterý Únor 27 10:50:04 CET 2001

Michal Dobes <dobes na tesnet.cz> napsal(a):

> Koupit nejake ISDN s a/b portem a pripojit do nej analog modem.
> Ja to tak mam. Mam ISDN terminal externi a v nem strcenej normalni
> analog modem. Oboje pouziva stejnou klapku a ISDN volani zveda ISDN
> kram a analogove volani analog. Samozrejme funguje soucasne spojeni
> analog i ISDN.
> Apropo, pokud by byl pozadavek na podporu v.90/x2 protokolu, tak pak
> jedine USR CourierI, je to ISDN+analog dohromady, vcetne v.90/x2
> serveru.

Ja jsem se rozhodl pro interni kartu a externi konvertor z ISDN
na dve analogove linky, dela to DeTeWe. Stoji to 129 DM, u nas to
zatim nikdo neprodava, nebo nema zadne webovske stranky, ktere by
bylo mozne najit pres vyhledavace. Externi TA by se na to dalo
pouzit take, ale zbytecne tam platite za integrovany modem, ktery
nepouzijete. Asi takove konvertory delaji i jini, ale potiz je, ze
u nas je na trhu jen par ISDN zarizeni a tahat to sem z ciziny
je v objemu, ktery u me pripada v uvahu trochu obtizne.

Ja pro me potreby trvam na interni karte, protoze mi router bezi furt
a tak muze delat s interni kartou spoustu zajimavych veci, sestavovat
podrobny telefonni ucet, delat dynamicky call diverting (presmerovava
hovory podle toho kdo vola na ruzna mista, odmita hovory, ktere nechci
prijmout.... a proste cokoliv co me napadne a co si naprogramuju.) Kdyz
si prostuduju, co vsechno je mozne delat, kdyz muzete cist telefonni
signalizaci, napadaji me uzasne veci. Samozrejme, ze jen po Linuxem,
protoze jinde se tak blizko k lince nedostanete. A s interni kartou,
protoze extrerni TA filtruji, co poskytnou ven a/nebo u nich funguje
propagovane sledovani linky jen pod windows, protoze kdyz prejdou do
tohohle rezimu, tak nepouzivaji AT prikazy, ale nejaky vlastni protokol,
ktery neni v manualu dokumentovan.

Existuji interni karty s analogovym portem. Jednu doma mam a chovam
nadeji, ze ovladnu i ten analogovy port. Zda se, ze vyrobce nebude
uplne nekomunikativni.

zdravim
dan