ZoltrixNightingale & Linux

David Kuzela david na kuzela.cz
Pondělí Únor 26 20:48:47 CET 2001

> vazeni rozjel prosim nekdo tuto zvukovku pod linuxem? Me se to podarilo se
> stavajicimi ovladaci na CMI8xxx (jadro 2.4.2), ale chova se to naprosto
> zahadne: pri pouziti mpg123 to bezi bez problemu, ale jakmile pouziji napr

Zkuste ALSU (alsa-project.org), zkousel jsem ji na Nightingale Pro a funguje
bez problemu. Az alsu zkompilujete nelekejte se, ze nefunguje -- mixer je
standardne ztlumeny [viz man alsctl] a zadni reproduktory vypnute
[/etc/asound.conf].

Tohle (/etc/modules.conf) se vam bude hodit asi take :-)

  # OSS Linux Driver [CMIPCI]
  #alias char-major-14	cmipci

  # Advanced Linux Sound Architecture (ALSA)
  # [1] Native Device Support (for Zoltrix Nightingale Pro6)
  alias char-major-116 snd		# Native ALSA driver (base)
  alias snd-card-0 snd-card-cmipci	# First card's driver
  alias snd-card-1 off			# just to avoid error messages
  alias snd-card-2 off
  alias snd-card-3 off
  alias snd-card-4 off
  # Available options for CMIPCI:
  #    snd_dac_frame_size  - max playback frame size in kB (4-128kB)
  #    snd_adc_frame_size  - max capture frame size in kB (4-128kB)
  #    snd_enable_midi     - 1 = enable, 0 = disable (default)
  #    snd_enable_fm       - 1 = enable, 0 = disable (default)
  #    snd_mpu_port        - 0x300 (default),0x310,0x320,0x330
  #    snd_fm_port         - 0x388 (default)
  options snd_enable_midi snd_enable_fm
  post-install snd alsactl restore	# save only manually
  # [2] OSS Emulation
  alias char-major-14 soundcore
  alias sound-slot-0 snd-card-0
  alias sound-service-0-0 snd-mixer-oss
  alias sound-service-0-1 snd-seq-oss
  alias sound-service-0-3 snd-pcm-oss
  alias sound-service-0-8 snd-seq-oss
  alias sound-service-0-12 snd-pcm-oss

> xmms, tak se hrani strida asi tak po sekunde se sumem (rozumej: 1 sekundu
> hraje, 1 sekundu chrci, 1 sekundu hraje .... uplne stejne se mi chova
> realplayer). navic nevim jak zapnout opticky vystup, coz je duvod kvuli
> kteremu jsem ji kupoval. k zvukovce jsou na cedecku dodavany drivery pro
> linux, ale v okamziku kdy pouziji postup jaky je tam napsany, tj. zkopirovat
> a rozbalit zdrojaky do aresare <linuxsrc>/drivers/sound (mimochodem -

Ovladace z CDcka jsem zkousel, ale nerozchodil [jadro 2.4.x]; na
http://members.home.net/puresoft/cmedia.html je aktualni verze, ktera funguje,
jenom xmms si s ni nerozumi (segfault) -- priciny jsem nezkoumal, alsa mi
vyhovuje.

> obsahuje to cmpci.c, makefile a potom jeste config.in nebo tak nejak) a
> provedu make menuconfig, tak zacne parsovat scripty a zahlasi chybu a vubec
> ne nespusti. Tak jsem to zkousel jeste tak, ze jsem vymenil jenom ten
> originalni cmpci.c za ten z cedecka a po asi 5 minutach kompilace mi to na
> tom driveru vyskocilo s nejakou hlaskou ze nemuze najit definici neceho.
> tak nevim.

Vas popis je skvely -- nemit po ruce kristalovou kouli nedovolil bych si
hadat v cem je problem:  nebylo to neco jako EINAL? IMHO je to preklep a
ma byt EINVAL.

--
                                                David Kužela
-=[david na kuzela.cz]=-=[ICQ][24470559]=-=[http://penguin.cz/~dawyd]=-