Poptavka - nejake planetarium ...

Petr Bravenec Petr.Bravenec na semperflex.cz
Středa Leden 3 14:18:17 CET 2001

Ales Kroutil wrote:

> http://www.astroarts.com/products/xplns/news.html
>
> Mam vyzkouseno, beha celkem bez problemu.

Hmmmmmmm, tohle se mi tedy rozhodně nejeví jako příliš
vážná konkurence programu XEphem.
To, co jsem stáhnul z Internetu, mi ani nedovolilo
nastavit zeměpisnou polohu stanoviště - nejbližší je
Vídeň, nápověda či dokumentace žádná - v ten moment
to letělo z disku, ani jsem blíže nezkoumal, jestli to má
aspoň část možností programu Xephem.
Nejsou k tomu zdrojáky, o použitých algoritmech je na
Internetu zminka jen že

"Xplns includes the computation engine of the high-accuracy
multi-media astronomical simulation software StellaNavigator
for Windows(Ver.1.0) produced by AstroArts."

Jó? A kterejpak učený vytvořil tuhle teorii o pohybu těles?
:-)

Je to NEPOUŽITELNÉ. Snad jen jako hračka pro děcka.
Ale můžu být zaujatý, protože XEphem používám takových
šest let.

Petr Bravenec