Soubor > 2GB

Středa Leden 3 23:52:45 CET 2001

On Wed, 3 Jan 2001, Tomas Rollbach wrote:

> lze na nejakem souborovem systemu v linuxu na Intelu pouzivat soubory
> vetsi nez 2GB? Mam kernel 2.2.18pre22 a disk naformatovany jako ext2, ale
> bohuzel mi to dovoli udelat jen soubor dlouhy 2147483647 B a pak nahlasi
> "File too large".

Potrebujete LFS patch do jadra ftp://mea.tmt.tele.fi/linux/LFS/ a GLibc,
ktere bude velke soubory podporovat.

Tyhle veci jsou take soucasti ReiserFS:

http://www.namesys.com/
ftp://ftp.botik.ru/rented/namesys/ftp/pub/linux+reiserfs/
  (patch pro 2.2.18)

V RH staci pouzit Enterprise jadro (soucast 7.0), knihovny jsou
prizpusobene. V SuSE to bude asi podobne, protoze Reiser patche obsahuji.

Omezeni je zpusobene VFS (Virtual file system), ktery tvori jednotne
rozhrani pro vsechny filesystemy a jeho puvodni implementace na x86
platforme je z duvodu jednoduchosti 32 bitova.

--
                        Milan Kerslager