Poptavka - nejake planetarium ...

Petr Bravenec Petr.Bravenec na semperflex.cz
Čtvrtek Leden 4 10:29:29 CET 2001

ivop na regionet.cz wrote:

> To je fakt, ale vypada to moc pekne. Ja si do /usr/local/share/xplns/xplns.obs
> pridal na zacatek:
>
> Praha (Czech Republic)                    14.417E 50.083N  200 +01.00
> Kladno (Czech Republic)                   14.100E 50.133N  200 +01.00
>
> a docela to slape (je to asi presnejsi nez muj dalekohled :)

No vida - to mě nenapadlo. Kdybych to chtěl zkoušet, tak bych na to
asi přišel. Nejsou od toho zdrojáky, existuje k tomu verze pro DOS
- celkem rychle jsem to zařadil do kategorie "PC shareware",
v kteréžto kategorii lze alespoň v oblasti astronomie najít spoustu
šuntu (asi i jinde).

XEphem je neporovnatelně složitější - pro neznalé může být XEphem
nezvladatelný.  V nejnovější verzi (tuším 3.4) se ale XEphem
ovládáním značně přiblížil ostatnímu, co lze obvykle spatřit.

Mimochodem, nevíte někdo, kde sehnat katalog PPM či podobný
v novém formátu XE2 pro nejnovější verzi Xephem?

Petr Bravenec