rh 7.0, gcc a problemy

Čtvrtek Leden 4 15:36:26 CET 2001

On Thu, 4 Jan 2001, Karel Zak wrote:

>  Nemyslim ze myslenka OpenSource je zdrojem techto "problemu". Obavam
> se, ze mnoho programu od kterych nezname zdrojaky bylo, je a bude
> prepisovano... Myslim, ze je nestastne stavet problemy a mirne debilni
> vyplody nekterych projektu / firem (RH: gcc vs. RH7.0) do svetla nejake

Asi to nema cenu opakovat - ale proc proboha debilni, kdyz lepsi volba
proste nebyla a tahle byla nelepsi z moznych? A nebo je lepsi sedet za
peci a cekat, pouzivat na orani stale ruchadlo? Kde jsou padne duvody pro
to, ze to byla spatna volba? Ze by ta distribuce nefunfovala? Ja bych
nerekl. Jen se to opakuje porad dokola - vzpomente si na nastup Glibc v RH
a na nadavky, ktere se rodily tenkrat - porad je to dokola a zbytecne. Jen
ten, kdo spal za peci je najednou prekvapeny (a zbytecne nastvany).

Verte mi - udelate mesicni praci a pak se ukaze, ze to nekdo udelal jinak
a lepe. To dokaze nastvat. Ale nemelo by to vest k vypadum proti ostatnim
- spise by se clovek mel zamyslet a vzit si z toho jineho reseni
ponauceni, priklad nebo ho jen pouzit.

Ja jsem si to vyzkousel a naprosto to chapu. Jen nechapu tu zavilou zast.
(BTW: moje Monkey skoncila nastupem glibc, nastvany jsem byl, ale ne tak,
abych tvrdil, ze ti druzi jsou pitomi a udelali kravinu).

>  IMHO problem RH je nutnost udrzovat akcie na urovni, ktera uspokoji
> investory. Pokud jsou vlasniky firmy pocitacovy nadsenci tak to mozna

O tom, jak se rozhoduje v RH nikdo nic nevi a kazdy tvrdi, ze blbe.
Rozhoduji vyvojari, managment jen voli z nabizenych moznosti (az se
vyvojari dohodnou). Mezi vyvojare se pocita i Beta Team, jehoz muze byt
clenem prakticky kdokoliv. Nechapu, jak muze nekdo oznacit za idioty
vsechny tyto lidi (nebo jen pokrikovat bez predlozeni lepsiho reseni
podepreneho argumenty). Jeste ze to sem Karel na konec napsal, ze...

> porodnich bolesti, nez dojde do nejake stabilni podoby. Nejsem
> buhvijakej superman, ale pripada mi, ze udrzovat monoliticke jadro je
> v tehle fazi uz nesmysl.

No, NT maji deklarovany mikrokernel a asi tomu nikdo neveri. Hurd je taky
mikrokernel a nic moc. Vite jak treba v mikrokernelu resit jednotnou
cache, buffery & spol? Dnes je jasne videt, ze buducnost ma modularni
jadro a to Linux ma. Pro extremy nikdy neni mnoho mista, spise slouzi jako
slepe, avsak poucne ulicky vyvoje.

Myslet si, ze udrzite donekonecna uniformni rozhrani a ze se nebude nikdy
menit je nesmysl. Prijde nova technologie, napad ci pozadavek a rozhrani
je v haji (nebo nas bude svazovat). Monolit zde dokaze uplatnit pokrok a
zachovat rychlost a vyhody nejlepsich reseni, umozni elegantne vybruslit z
tesne provazanosti. Prepsani dotcenych driveru neni tezke, kdyz je jasne
co a jak se zmenilo. Modularnost zajisti udrzeni primerene velikosti
monolitickeho zakladu.... atd...

--
                        Milan Kerslager