rh 7.0, gcc a problemy

Martin Mačok martin.macok na underground.cz
Čtvrtek Leden 4 17:08:43 CET 2001

On Thu, Jan 04, 2001 at 11:08:44AM +0100, Libor Chocholaty wrote:
> pouzivejte to taky." Zalezi na tom, co kdo chce. Me se libi, ze
> Linux je, ze jde pouzivat, ze v nem jdou psat aplikace, ale bude si
> muset jeste prodelat spoustu porodnich bolesti, nez dojde do nejake
> stabilni podoby. Nejsem buhvijakej superman, ale pripada mi, ze
> udrzovat monoliticke jadro je v tehle fazi uz nesmysl.

Linux proste mikrokernel delat nechce a kdyz se vam to nelibi, muzete
pouzivat minix, hurd ci ja nevimco ... ;-)

Pokud nemame pevne dane interface-y, tak si mikrokernelem zadnou praci
neusetrime, navic nejspis budeme mit vetsi overhead z posilani zprav.
Mikrokernel ma take vetsi tendence nevyuzivat vsechny moznosti
hardware, ale tenduje spise k 'lowest common denominator' resenim.

I monoliticke jadro muze byt navrzeno tak, ze bude prehledne a pekne
oddelena cast zavisla na architekture a nezavisla vyssi vrstva, a muze
mit modularni charakter.

IMHO mikrokernely uz dnes zas az tak moc nefrcej ;-)

> Vim, ze to sem nepatri, ale nejak jsem frustraci z pomaleho vyvoje
> musel ventilovat.

Ono to muze byt take tim, ze Linus si uz jentak nedovoli neco
prohlasit za stabilni a radeji stravi vetsi cas ladenim a testovanim.

> Kdyz je to na jednoho moc velky kolac, musi se rozdelit.

Mam dojem, ze "Linus a jeho parta" to jeste porad docela dobre zvlada

> Nemuzete neustale po jakekoli zmene testovat vsechno, jestli se
> nekde neco nepokazilo.

Je nas cim dal tim vic ;-)

Ono to vsechno nejde jenom krz Linuse a rozhodne to nefunguje tak, ze
maintaineri patch aplikuji, zkompiluji a zkusi, zda to chodi, aniz by
se _poradne_ koukli do zdrojaku a overili si, ze vse se zda v poradku
a zmena se zda byt rozumnou ...

> Musite vedet, ze tohle a tohle funguje a zmena byla tady a tady, pak
> muzete lepeji chyby hledat.

Tyy brdo, fakt jo? ;-)))

(Mimochodem, koukal uz jste nekdo na tu dokumentaci, co se generuje ze
zdrojaku 2.4.0?)

> Fuj, zase jsem vygeneroval kopu vaty, kterou vsichni zname....

... to se stava i tem nejdrsnejsim :)

Preji hezky den

--
   Martin Mačok