OT: Brana mezi telefonni siti, VoIP (a zase telefonem)

Petr Vacha petr.vacha na pvt.cz
Čtvrtek Leden 4 17:02:04 CET 2001

Jan Satko wrote:
> Noo tak to by som aj ja rad taku VOIP kartu co je "Plug&Play" :-)
> Ale to asi take lahke nebude. Cisco to ma preto dobre a drahe, lebo musite
> mat interfejs na PBX a interfejs do siete. Cize jedn akarta sietova a
> druha na pripojenie pobockovej ustredne(samozrejme digitalnej).
> Toto bude treba na obidve strany(cize na kazdej strane musite mat PBX).
> A potom treba vybavit tie linuxy nejakou podporou do jadra(pokial je)
> alebo nejaky softver co to bude robit. Zaujimave to bude aj
> nakonfigurovat.

> [...]

Dobry den.
Pokud se pouziji IP telefony, je potreba mit softwarowou ustrednu  (u Cisca
Callmanager) coz je bratru 500 000Kc. A pokud touzite mit spojeni s verejnou
telefonni siti (PSTN), tak musite stejne pouzit FXO,E&M interface nebo E1 trunk.
Takze se to pro par telefonu nevyplati. Toto se vyplati jedine pri prechodu
cele firmy na IP telefonii. Pokud se jedna o mensi mnozstvi telefonu, je lepsi
nadopovat dostatecnym mnozstvim FXS interfacu jeden router a do nich zapojit
primo analogove telefony.

--
S pozdravem Petr Vacha

Petr Vacha                Phone: +420 66 7116534
PVT a.s., o.z.Jihlava   Fax.:    +420 66 7116543
Brnenska 71              E-mail: petr.vacha na pvt.cz
Jihlava
586 01                     http://www.linux.cz
Czech Republic
http://www.pvt.cz