rh 7.0, gcc a problemy

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Čtvrtek Leden 4 18:55:37 CET 2001

On 4 Jan 2001 09:40:54 +0100, Ing. Pavel PaJaSoft Janousek wrote:

:> Pokud nezhavaruje, ale kod neprelozi, resp. vygeneruje neco, co nefunguje
:> ocekavanym zpusobem, pak je to problem, ktery si zaslouzi hlubsi pruzkum
:> (a obcas je tezko rict, ci chyba to je).

: 	Pruzkum? Pokud je to v danem programovacim jazyce povolena konstrukce
: (s implementacne nezavislym vysledkem (nejlepe definovanym)),

Ono to niekedy nie je take jednoznacne, zvlast v pokrocilejsich
C++ konstrukciach obcas nevie nikto, co je vlastne v poriadku
(obcas mam pocit, ze ani Stroustrup nie :-)).

: Pokud skutecne autor kodu potrebuje takovou konstrukci, je jeho povinnosti
: sahnout po prostredcich nizsi urovne (napr. ASM), vse radne
: zdokumentovat a je jeho problem, ze strojovy jazyk je na ruznych
: procesorech ruzny (a tim padem udrzovat desitky verzi kodu)...

Pokial tu hovorime o jadre, vacsina problemov IMHO vznikla
z toho, ze programator nevedel, ze je pouzita konstrukcia
nekorektna. To sa stane _velmi_ lahko a podobny pruser
sa hlada sakra tazko. Nemyslim si, ze by bolo v jadre vela
miest, kde sa vedome rata s konkretnym spravanim sa kompilatora
(nevravim, ze neexistuju ziadne).

: 	Zajimalo by mne, proc se jadro tak svazalo zrovna s GCC,

Open source? Moznost reportovat chybu a mat ju viac-menej
okamzite opravenu (v najhorsom ako oficialne neuvolneny patch ;-))?
Overena historia, ze ked sa objavi nova platforma, gcc/binutils/...
ju coskoro budu podporovat?

: tajemstvim, ze firemni kompilatory Intelu (nejen pro I-64, ale napr.
: Pentium a vyssi) jsou o dost optimalnejsi nez jakekoli i komercni
: prekladace...

Co znamena o dost? Osobne dam prednost sirokej skale podporovanych
platforiem pred spickovym vykonom, zvlast v jadre - vo vacsine
aplikacii rychlost jadra o 10% vacsia alebo mensia nehra rolu.

: jenze tyto Intelovske kompilatory nejsou bezne rozsirene a
: bezne je vyvojari nepouzivaji (dodnes nevim proc..:-() a radsi pouziji
: zprasene volby a patche napr. do VC++ aby meli 'udajne' optimalizovany
: kod pro UniCPU Celeron apod.

Do tohoto prilis nevidim, mal som demo nejakeho Intelovskeho
kompilatoru, lenze pokial mam okolo haldu kniznic pisanych
pre VC++ a kompletne vyvojove prostredie, skusat tam 'naroubovat'
iny kompilator nemusi byt najlepsia idea.

: 	Takze z toho celeho vychazi, ze problem je zejmena v GCC (pry nejlepsi
: soucasny kompilator - to je ftip, ze?) a v kernelu, ktery se k nemu
: uplnul a ted se mu to velmi vymstiva...

Toto ako vyznamny problem nevidim a nutnost pouzivat kgcc mi na RH 7.0
vadi najmenej...

: 	Byl jsem a jsem velky fanda Linuxu, ale to co zacina zejmena Red Hat,
: Kernel a Linus predvadet v poslednich 2 letech je skoro k nevire.

Vcera som instaloval 7.0, dnes doladujem. Skutocne to nie je
bohvieco - ked po hodine vyberania balikov, ktore chcem instalovat,
anaconda spadne, tak to naserie.  Ked s nou prisli prvykrat,
OK, je to nova vec, ale aj po pol roku som musel tak ako
vzdy doteraz nainstalovat minimalnu konfiguraciu a potom
doinstalovavat :-(

Zo zahadnych dovodov sa mi v niektorych balikoch niektore
subory nenainstalovali. Po odinstalovani a novom nainstalovani
vsetko v poriadku. Reprodukovatelne to nie je, takze do
bugzilly nemam co napisat. Nech zije nove rpm...

Kompatibilita starych binarok? To bolo slubov, ze binarky linkovane
proti 2.1 budu chodit. Ani nahodou - napr. stara java runtime
ma potesi promptnym coredumpom, takze kvoli internet bankingu
budem znovu bootovat do windowsov. Kaffe to zial nezvladne.

Nejake baliky som musel prekompilovat, tam ale islo jednoznacne
o chyby v programe, ktore stara glibc tolerovala, nova nie.
Mozno v tej Jave ide o nieco podobne - zatial neviem.

Na druhej strane situaciu okolo kernelu vobec tak zle nevidim -
sucasny stav je omnoho lepsi, ako pred vypustenim 2.2. Linus
sa musi naucit robit management projektu a pomaly to tam
smeruje.

Aplikacie su tragedia, mozilla je stale na mile od pouzitelneho
stavu a bez kvalitneho browsera si Linux ziadny "Joe User"
na desktop nenainstaluje.

Zdravi
--
                                  Stano