Prepinani klavesnice v XFree86 4.0.1-1

Michal.Vymazal na deltax.cz Michal.Vymazal na deltax.cz
Pátek Leden 5 14:27:50 CET 2001

> Od:     ivop na regionet.cz@ern.kit.vslib.cz 05.01.2001 12:01:42
alespon mezi us >> a cz-lat2-prog klavesnici.
poradit? URL bohate >> postaci, RTFM uz provedu sam.

> Mně chodí tohle:

> (část souboru /etc/X11/XF86Config)

> Section "InputDevice"
>    Identifier  "Keyboard0"
>    Driver      "keyboard"
>    Option    "XkbLayout"    "czsk(us_cz_qwerty)"
>    Option    "XkbCompat"    "group_led"
> EndSection

Nakonec to dopadlo dobre a funguje mi to takto (diky vsem za rady):
cast souboru /etx/X11/XF86config
- cut
Section "Keyboard"

 XkbKeycodes     "xfree86"
   XkbTypes        "default"
   XkbCompat       "default"
   XkbSymbols      "us(pc101)"
   XkbGeometry     "pc"
   XkbRules        "xfree86"
   XkbModel        "pc101"
    XkbLayout       "czsk (us_cz_prog)"

- end cut -

Neni to zdaleka vsechno. Po startu xserveru se jednoduse natahne nejaka
default mapa (vsak to taky pri startu krici) a az teprve z terminalu
v xserveru prikazem setxkbmap je vse v poradku (panbu zaplat).
Prepinani klavesnic je na Scroll Lock (nebo Shift + Shift).

Neco jeste (zcela urcite) nebude v poradku, protoze nefunguje xkbsel a blekota cosi jako:
Cannot open database /var/xkbsel/xkbseldb , kterazto databaze tam opravdu neni. Nasel
jsem jeden soubor tohoto jmena , ale i kdyz jsem jej zkopiroval do /var/xkbsel/ ,
nic se nezmenilo.

Hlavne, ze v X-sech muzu psat cesky:-)

Michal Vymazal