Locales ( opet )

Dusan Sys sys na spk.cz
Pátek Leden 5 14:45:53 CET 2001

Nazdarek,
Uz  se tady cely den trapim s locales. Potrebuji totiz tridit data v
postgresu spravne podle ceskych znaku. nejdrive jsem se domnival, ze je
problem v postgresu ( v7.0.3 ), ale nakonec jsem zkusil jednoduchy
programek v perlu:

#!/usr/bin/perl
 use locale;

@data= ('a', 'c', 'y','ř');
 print join(" ,", sort @data), "\n";

pokud spustim [root na snake /root]# LC_ALL=en_US ./sort.pl tak dostanu

š, ž, a, c, é, ř, y

pokud pustim  [root na snake /root]# LC_ALL=cs_CZ ./sort.pl tak dostanu take

š, ž, a, c, é, ř, y

a pokud pouziji standartni locale [root na snake /root]# LC_ALL=C ./sort.pl tak mam

a, c, y, š, ž, é, ř

mevim tady jak dale postupovat. Procetl jsem cely archiv konference a take
Czech-Howto, a nic uz me nenapada.

Zdravi Dusan Sys

PS: pouzivam RH 6.2 se vsemi poslednimi updaty, jadro 2.2.16