Prosba o shrnuti tematu kolem gcc/kgcc

Stanislav Meduna stano na trillian.eunet.sk
Pondělí Leden 8 18:49:22 CET 2001

On 7 Jan 2001 21:50:14 +0100, w na linux.fjfi.cvut.cz wrote:

: Mohl byste prosim nekdo veci znaly shrnout prakticky vliv
: problemu ohledne prekladace C v 7.0?

: Konkretne (v [] predpokladane):

: 1. Binarni kompatibilita s RH 6.2 (resp. dalsimi distribucemi)
:    a naopak (binarka z 6.2 -> 7.0)?

:    7.0 -> ostatni: ne
:    ostatni -> 7.0: ???

C: S updatovanou glibc (2.2) je to lepsie ako s tou
v povodnej 7.0, ale obavam sa, ze to 100% nebude.

C++: iba s pomocou compat-* balikov.

: 2. Prenositelnost zdrojovych textu?
:    [ano]

Ano aj nie. Novy kompilator je daleko striktnejsi, podobne aj
obsah include suborov glibc. Ja som zatial skusal potrebovat
prekompilovat asi 5 balikov, ktore boli na 6.2 bezproblemove.
Z nich som musel v dvoch zmenit drobnosti a treti (konkretne
lyx) dost prudko narazil na inu C++ kniznicu.

Podotykam, ze to je v zasade dobre a problem bol jednoznacne
na strane aplikacii.

: 3. Prenositelnost SRPM?
:    Mohu vzit SRPM z 7.0 a prekompilovat ho a pouzivat
:    pod 6.2

Nie vzdy. RPM zo 7.0 povoluje nove direktivy a ak v .spec-e
su, stare RPM si s nimi neporadi. Bez upgradu na 3.0.5 si
dokonca neporadi ani s binarnymi balikmi.

;    a opacne (za predpokladu splnenych dependencies)
:    a neni duvodu aby nefungovalo?
:    [???]

Obvykle ano, nie vzdy. To su vtipy typu automatickej komprimacie
manualovych stranok - pokial ich clovek vymenoval vo %files
explicitne, rpm-ko ich nenajde, leboich medzicasom skomprimovalo.
So slusnymi balikmi pouzivajucimi buildroot a baliacimi /usr a.p.
problemy nebudu.

: 4. Ma to nejaky vztah ke kernelu (jaky)?
:    [ne]

Nie (okrem nutnosti trivialnej zmeny v Makefile z gcc na kgcc).

: 5. Jdou nejake dalsi distribuce timz smerem (prekladac)?
:    [ne]

Zatial pokial viem nie. Predpokladam, ze glibc 2.2 sa coskoro
objavi, odhadovat vyvoj okolo kompilatora a C++ kniznic
si ale netrufam.

Zdravi
--
                                    Stano