kdm bez X

Úterý Leden 9 15:42:59 CET 2001

On Tue, 9 Jan 2001, Martin Spirk wrote:

> snazim se na serveru (RH 6.2CZ) zprovoznit kdm/xdm, tak aby na tom serveru
> nebezel XServer (za prve nevim jakou ma grafickou kartu a nejak ji to nechce
> detekovat, za druhe tam X-ka jsou zbytecny, nebude u nej ani monitor).
> V archivu jsem nasel ze je treba odstanit v /etc/X11/xdm/XServers radek
> :0 local .....

Jiste. Pak donutit demona, aby poslouchal na siti a povolit pristup z
vyjmenovanych pocitacu.

V /etc/X11/xdm/xdm-config se pise:

! SECURITY: do not listen for XDMCP or Chooser requests
! Comment out this line if you want to manage X terminals with xdm
DisplayManager.requestPort:     0

Takze to bychom meli. Pristup se povoluje v /etc/X11/xdm/Xaccess. Protoze
hesla (resp. komunikace) litaji po siti jako otevreny text, povolil bych
pristup jen pro lokalni sit. Nebo si muzete precist mini-HOWTO, ktere se
jmenuje Remote-X-Apps a posilat komunikaci skrs ssh kanal (nejlepe
algoritmus blowfish, je asi nejsrychlejsi).

> coz jsem ucinil, ale ted kdm nic nedela, pokud pustim strace kdm tak
> se tam zadna chyba nejevi, po nacteni souboru XServers proste skonci,
> kdm -debug taky nic nerika, resp. se zda ze nacte konfiguraci a pak
> napise neco jako "Nothing left to do...." a skonci, v logu taky nic
> neni.
>
> Nevite nekdo jak donutit kdm aby se nasnazil otevrit lokalni XSever, ale
> pouze poslouchal na siti?

kdm sdili castecne konfiguraci s xdm, ale ma i svuj konfiguracni soubor
/usr/share/config/kdmrc. gdm ma adresar /etc/X11/gdm (v RH 7.0).

--
                        Milan Kerslager