skusenosti s prechodom na kernel 2.4.0

Úterý Leden 9 23:46:01 CET 2001

On 9 Jan 2001, Pavel Janík ml. wrote:

> [...]
>    > patche). Jadro mam bez podpory devfs a prechod byl naprosto
>    > bezproblemovy.
>
> Hmm. Používáš USB? Loadují se Ti korektně moduly? Můžeš smazat prázdný
> aktuální adresář (rmdir .)? Zkoušel jsi hodně zatížit systém tak, aby se
> otestoval nový VM subsystém? A tak bychom mohli pokračovat hodně dlouho...
>
> Je úplně jedno, jakou distribuci máte. Téměř žádná z posledních stabilních
> distribucí není připravena na Linux 2.4 (i když marketingový pracovníci
> některých distributorů to tvrdí). Podle mne připravenost je to, že napíšu

Odpoved zni, ze v dobe, kdy se to reklo, to mohla byt pravda (a bezne se
pouzivalo v te dobe aktualni test jadro, ktere je mimochodem i na
distribucnim CD-ROM). Od te doby uteklo hodne vody, test kernelu a updatu
ruznych doprovodnych nastroju. A to nemohl v te dobe nikdo vedet (tedy to,
ze nove jadro nebude ani na Vanoce a co vsechno se i pres deep freeze
jeste zmeni). Dost zbytecny vypad, ne?

Zavaznejsi nez plky o marketingu je soucasny realny stav 2.4.0. Linus
odmitnul prijimat jine patche, nez opravy chyb (podle nej alespon na 3
mesice).  Podle jeho mailu je "temer" vse v poradku, ale podle 2.4 TODO
Listu od Theodore Y. Ts'o (http://linux24.sourceforge.net/) a podle A.
Coxe ma soucasne jadro nekolik docela zavaznych nedostatku, kvuli kterym
se vyplati pockat nejmene na 2.4.1 (nebo mit zaludek na pozreni pripadnych
problemu).

Jen tak na okraj - Alan Cox se uvolil prijimat patche, ktere jsou vic nez
oprava a ktere Linus ted neprijme. Takze pro pripadne experimentatory jsou
zejmena nyni velmi zajimave vsechny -ac patche (napr. na adrese
http://ftp.linux.cz/pub/linux/kernel/people/alan/2.4/, i kdyz tam je zatim
jen -ac1 a uz je -ac4 a ma 1.1MB v gzipu).

Rekl bych, ze zde se uz shodneme.

--
                        Milan Kerslager