cdparanoia + generic scsi

Josef Vogeltanz JoVogeltanz na dop.skoda.cz
Středa Leden 10 06:37:25 CET 2001

> 	taky reseni :-))) me osobne by emulaci scsi cdrom nikdy nenapadlo
> pouzivat,
> pokud byx potreboval jenom grabovat audio cd (mimoxodem, ja pouzivam -
> vlastne zatim nepouzivam - grip, co je subjektivne lepsi? grip nebo
> ripperx?). jenomze mam jeste vypalovacku (ty se xystam rozxodit az se mi
> podari vyresit tenhle problem :-))) a ta emulaci scsi vylozene potrebuje.
> tom to je. takze vase volba mi prece jen nepomuze ;-((
>
> --
> daniel f. hrouzek

To nejsou vubec potesujici zpravy, neb se sam chystam vypalovacku koupit.
Proto me to nedalo a vcera vecer jsem se k volbe emulace scsi pro cdrom v
jadre opet vratil. Upravil jsem konfigurak, jadro prekompiloval, rebootoval.
Vlozil jsem do mechaniky audio CD a zkusil grabovat. A ejhle najednou to
funguje bez problemu!
Zacal jsem tedy zjistovat co se zmenilo od doby so jsem to zkousel poprve:
Zmenil jsem jadro z verze 2.2.14 na 2.2.18
Puvodne jsem mel v /etc/lilo.conf pripsano: append="hdc=ide-scsi
hdd=ide-scsi" , kde hdc v mem pripade reprezentuje ATAPI ZIPku a hdd CDROM.
Nyni tam mam uveden jen cdrom, zipku si jadro najde samo. Zipka ma pridelene
oznaceni zarizeni /dev/sda a cdrom /dev/sr0. Protoze jsem sr0 v /dev
nenasel, vytvoril jsem jej rucne prikazem mknod -b 11 0, kde parametr -b 11
0 znamena blokove zarizeni c. 11 a prvni scsi cdrom. Toto jsem si nasel v
/usr/src/Documentation/device.txt. Pak jsem jeste provedl link ze /dev/sr0
na /dev/cdrom, aby me souhlasilo oznaceni ve fstab atd.
Dale jsem prosel archiv konference, zda tam k tomuto problemu neco najdu,
ale bez vysledku. Nejblize tam k tomuto tematu byla zprava, kde se
diskutovala rychlost a typ vypalovacek a poradi jejich umisteni na ide
radici, k sanotnemu problemu vsak nic.

S pozdravem

Josef Vogeltanz
Dopravni technika, SKODA HOLDING a.s. Plzen
tel.:+420-019-7738059;  mob.:+420604118307
mailto:jovogeltanz na dop.skoda.cz