skusenosti s prechodom na kernel 2.4.0

Středa Leden 10 15:57:12 CET 2001

On 10 Jan 2001, Pavel Janík ml. wrote:

> ne. Žádný výpad to nebyl, pouze Milan Keršláger trpí stihomamem a vše
> vztahuje na TU svoji distribuci. Ostatní čtenáři konference nejsou tak
> zatíženi na některou distribuci.

Ta distribuce byla 2.4 ready (nikdo nikde nikdy nepsal, ze je 2.4.0 ready,
jak to zcela evidentne myslis Ty). V te dobe bylo k dispozici 2.4 jadro
(pre verze) a cela distribuce se testovala na tohle jadro, protoze uz od
jara se ocekavalo, ze nove jadro bude. Kdyby bylo (rekneme v cervnu), tak
by zbylo do rijna dost casu na otestovani a *bez* zmen dalsich komponent
by se mohlo do distribuce dat. Do distribuce nelze jen tak prihazovat
updaty, ktere nekdo zverejni. Vse se musi dukladne vyzkouset a to chce cas
(navic cim vice updatu zaroven, tim vice problemu se vyroji a tezko se
hledaji).

To, ze se do distribuce neda jadro 2.4.0 dat ani ted je naprosto
nesouvisejici problem (protoze nekdo to chce treba i jen testovat nebo mu
to v jeho konfiguraci proste chodi).

Jiste - tenkrat pri sestavovani RH 7.0 se *nemusely* delat updaty podle
Changes 2.4 jadra. Usetrilo by se tim dost prace (a treba i vypady
vyvojare modutils, kteremu se to nelibilo), ale nebylo by to
konstruktivni. Pokud nekdo chce jit kupredu, musi se cela distribuce
pripravovat cca rok dopredu. Nelze cekat, az vyjde finalni 2.4.0 a pak si
myslet, ze se to da za 2 mesice zmaknout vcetne testovani doplnujicich
komponent, ktere se musi narazove updatovat. A kdyz uz nekdo podstoupi
tohle martyrium (tj. ucelove updaty balicku pro jadro, ktere se nakonec
mozna ani do finalni distribuce nedostane a ty updaty budou "zbytecne"),
tak se nelze divit, ze si to (po zasluze) napisi do soupisu, co ta
distribuce prinasi.

Nebo snad meli zapomenou na bezesne noci a stovky hodin prace a tvrdit
uzivatelum, ze se nemaji pokouset pouzit aktualni 2.4 jadro? Zamlcet, ze
se to testovalo? Proc? Nebo jsme nemeli verit Linusovi, ze jadro je
zmrazene a ze se tudis budou menit rozhrani, i kdyz deklaroval opak?

> A teď odpověď: V době, kdy vycházela jakákoli používaná distribuce, nebylo
> jádro 2.4 k dispozici a tudíž na něj distribuce *nemohla* být
> připravena. Čili jinak, takové výroky marketingových pracovníků jsou pusté
> výmysly a lži určené ke zvýšení prodeje a jejich pravdivostní hodnota pro
> zkušené uživatele limituje k nule (co kdyby se to náhodou povedlo a Linus
> zveřejnil 2.4 jako přesnou kopii distribučního jádra)! A nejenom u té
> distribuce, kterou jsi zmínil Ty. Platí to obecně. U VŠECH DISTRIBUCÍ. Bez
> výjimky. Pochopili jsme se?  Nehledej ve všech mých dopisech kritiku té Tvé
> [...]

Rekl bych, ze "lez" je Tve oblibene slovo. Ja bych s nim zachazel
opatrneji, protoze pojem "lez" je zcela zavisly na uhledu pohledu
recnika (a jeho ochote nahlizet na problem z nekolika stran).

Ani u soudu se nerika, ze obzalovany lze. Nemuselo by se to vyplatit.

--
                        Milan Kerslager