Samba jako PDC pro WinNT

Vaclav Dvorsky hufhendr na atlas.cz
Pátek Leden 12 11:07:03 CET 2001

> Haha :-))))
> Dalsi stroje se pridavaji pres ambadduser a teprve pak se na nich da neco
> nastavovat a poustet je do domeny.

Vsiml jsem si, ze v smbpasswd jsou ucty pocitacu. Takze Server Manager
na NT backupu muze slouzit tak maximalne k prohlizeni? Pridavani
pocitacu pres smbadduser by mi ani nevadilo, kdyz by se pak na NT
pocitacich zobrazovali spravne..

> Tohle je standarni stav. Pouzivate prava souboroveho systemu a tak musite
> mit uzivatele, ktereho lokalne vidite. To uzivatele v smbpasswd nejsou,
> ten soubor je  tam jen proto, aby udrzoval zvlastni hashe hesel, ktere
> nejsou kompatibilni s temi v passwd ev. shadow a pak jsou tam urcite
> vlastnosti uctu, ktere neni mozne jinam ulozit (treba oznaceni, ze ucet je
> vlastne masina v domene a ne uzivatel).

Aha, toto je velmi zajimava oblast. Tedy vsechni uzivatele musi mit
zalozeny i ucty na Linuxu a pripadne jim mohu zalokovat v /etc/passwd
pristup k shellu pro zvyseni bezpecnosti. I kdyz mi pripada, ze uz
nutnost mit pro vsechny uzivatele prave ucty je velika bezpecnosti dira,
zejmena kdyz nastavim synchronizaci hesel mezi smbpasswd a passwd.
Nutnost mit zalozene linux_ucty je pouze kdyz mam security = user?
Dale jsem si nekde v manu k Sambe vsiml, ze lze nastavit, aby se sdileny
disk tvaril jako NTFS. Predpokladam, ze to funguje dobre (jeste jsem to
netestoval), takze pak bych asi z Linuxu videl soubory s nejakymi
rozsirenymi pravy nez jen rwx. Je to tak? Nedela to nejake problemy
primo Linuxu resp. jeho souborovemu systemu? Lze to udelat i kdybych se
treba casem rozhodl pouzivat napr. ReiserFS
http://www.devlinux.com/namesys/reiserfs ?

> To bude bud tim, ze je corupt a nebo tim, ze neni konvertovana na aktualni
> verzi. Kazdopadne problemy s tim, ze uzivatele se jmenuji na ruznych
> mistech ruzne se resi pres usermap, coz je soubor na ktery ukazuje
> parametr v smb.conf

Neni konvertovana. Ale vzhledem k tomu, jaka UID pouzivaji NT, mam v
umyslu ji zalozit celou znovu.

> Tohle je jedina a navic spravna cesta. Druha cesta vede pres winbind, ale
> tam je zasadni problem v tom, ze potrebujete funkcni NT, ktera budou
> exportovat seznam lidi pro winbind, coz asi neni to, co si predstavujete.

> Tady se nastavi, ze Administrator = root

To mam nastavene, ale zda se, ze pro pouziti nekterych zvlastnich
vynalezu NT (Server a User Manager) to nestaci.

> Sorry, ze pisu tak telegraficky, ale nemam dost casu. Nicmene kdyz uz jste
> napsal tak podrobny prispevek, chtel jsem alespon trochu poradit.

Take se omlouvam, ze muj dnesni prispevek je chaoticky, vcera jsem moc
paril a dnes mi to nemysli snad ani na 50%. Proto s dalsimi experimenty
pockam az do pondeli, kdy mi sem prijde na navstevu jeden kamarad,
ktereho povazuji za Linuxuveho celkem odbornika a podivame se na to
spolu. Vsechny prispevky v tomto threadu projdeme a uvidime co
vymyslime. Je to velmi dobry server a tak se jen tak nechci vzdat a
prenechat ho WinNT (podle narizeni meho sefa). Vsem, kdo prispeli svymi
postrehy timto moc dekuji.

--
Vaclav Dvorsky
http://www.hufhendr.net